۱۲ فروردین ۱۴۰۱، ۱۴:۰۲
کد خبرنگار: 5196
کد خبر: 84702128
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فوتی‌های کرونا در استان قزوین به صفر رسید

قزوین - ایرنا - سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: فوتی‌های ناشی از کرونا در استان به صفر رسیده که نشانگر موثر بودن اقدامات ستاد پیشگیری از جمله واکسیناسیون است.

به گزارش ایرنا،  محمد حسن ارداقیان روز جمعه با اعلام این خبر افزود: در ۲۴ ساعت گذشته ۳۰ بیمار جدید با ابتلا به کرونا در بیمارستانهای استان بستری شدند و تحت درمان قرار گرفتند.

وی افزود: در شبانه روز گذشته خوشبختانه هیچ بیمار فوتی ناشی از کرونا در استان نداشتیم.  

ارداقیان تصریح کرد: همچنین تعداد موارد قطعی ابتلا به کرونا به ۲۵ نفر رسیده و  ۱۵ بیمار هم با علائم حاد تنفسی در بخش مراقبت های ویژه بستری شده اند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین بیان کرد: در روز گذشته بالغ بر ۳۶ بیمار پس از بهبودی از بیمارستان ها ترخیص شده اند و در حال حاضر ۱۴۸ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستانهای استان قزوین بستری هستند.

ارداقیان اضافه کرد: تعداد بستری های ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در استان از ابتدای شیوع ویروس تاکنون ۴۹ هزار و ۶۷۴ نفر و تعداد فوتی ها نیز ۲ هزار و ۸۷۰ نفر بوده است.

وی ادامه داد: تعداد موارد قطعی مبتلا به کرونا در استان تاکنون به ۱۴۲ هزار و ۷۱۹ نفر و تعداد افراد محتمل و مشکوک به ۲۳ هزار و ۶۸۹ نفر رسیده است.

ارداقیان گفت: از ابتدای انتشار ویروس کرونا تاکنون با تلاش کادر درمانی ۴۰ هزار و ۴۳۱ نفر از بیماران پس از بهبودی از بیمارستانهای استان ترخیص شده اند و تا به امروز ۹۶.۱۸ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال استان در نوبت اول، ۸۸.۹۱ درصد نوبت دوم و ۴۱.۴۲ درصد این جمعیت نوبت سوم واکسن خود را دریافت کرده اند.

وی اظهار داشت: همچنین ۱۵.۷۴ درصد جمعیت پنج تا ۱۲ سال نوبت اول واکسن و ۵.۳۴ درصد این گروه سنی نوبت دوم آن را تزریق کرده اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha