۱۴ فروردین ۱۴۰۱، ۱۰:۵۳
کد خبرنگار: 1936
کد خبر: 84703337
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیش از هشت هزار بازرسی از کارگاه‌های مشمول قانون کار استان همدان انجام شد

همدان-ایرنا- سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان گفت: هشت هزار و ۲۸۲ مورد بازرسی سال گذشته با حضور ۱۸ بازرس از کارگاه‌های مشمول قانون کار این استان انجام شده است.

«یوسف شعبانی» روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد بازرسی پنج هزار و ۱۸۹ مورد بازرسی ادواری و سه هزار و ۹۳ مورد بازرسی موردی بوده است.

وی با بیان اینکه امروزه بحث پیشگیری از حوادث و پیروی از آئین‌نامه‌های قانونی یک هدف نهایی در بازرسی کار به شمار می رود ادامه داد: این مقوله در کاهش هزینه‌های اضافی ناشی از حوادث مؤثر است و از سویی به دلیل منافع بلندمدت اقتصادی و اجتماعی از جمله حفظ نیروی کار، قدرت تولید و کیفیت، باعث ایجاد انگیزه در کارفرمایان و ایجاد امنیت شغلی می شود.

وی اظهار داشت: بیشتر حوادث ناشی از کار به علت رفتارهای غیر ایمن و خطاهای انسانی است و  مهمترین و اساسی‌ترین راه افزایش رفتارهای ایمن و کاهش رفتارهای غیر ایمن، آموزش کارگران و کارفرمایان در زمینه ایمنی و بهداشت کار است.

شعبانی از برگزاری ۱۰۰ دوره آموزشی برای کارگران وکافرمایان خبر داد و گفت: سال گذشته در بخش آموزش ایمنی کارگران و کارفرمایان، تعداد ۶۰ دوره آموزشی برای ۶۶۲ نفر از کارگران و تعداد ۴۰ دوره آموزشی برای ۲۷۰ نفر از کارفرمایان انجام شده است.

سرپرست اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان همدان خاطرنشان کرد: در این مدت تعداد ۲۸۱ درخواست تایید صلاحیت مسئول ایمنی کارگاه ها به این اداره کل واصل شده است که از این تعداد، ۲۴۰مورد تایید، تعداد ۱۹مورد عدم تایید، سه مورد پایان قرارداد و مابقی عودت بوده است.

شعبانی در خصوص متقاضیان استفاده از مشاغل سخت و زیان آور نیز تصریح کرد: در مشاغل سخت و زیان آور به منظور بررسی درخواست متقاضیان استفاده از این قانون در سال گذشته، ۴۴ جلسه کمیته بدوی و ۶ جلسه کمیته تجدیدنظر تشکیل شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha