۱۴ فروردین ۱۴۰۱، ۱۱:۱۴
کد خبرنگار: 948
کد خبر: 84703423
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۸۷ هزار و ۷۵ دانش آموز خراسان شمالی در کلاس درس حاضر شدند

بجنورد- ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: ۱۸۷ هزار و ۷۵ دانش آموز این استان همزمان با سراسر کشور امروز چهاردهم فروردین ماه در سر کلاس درس حاضر شدند.

علی اکبری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: آیین بازگشایی حضوری مدارس خراسان شمالی امروز چهاردهم فروردین ماه با حضور مسوولان محلی در هشت شهرستان استان برگزار شد و بر این اساس تمامی ۲ هزار و ۱۹ مدرسه امروز میزبان ۱۸۷ هزار و ۷۵ دانش آموزان این استان در سه مقطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم است.

وی تصریح کرد: روند واکسیناسیون دانش آموزان در خراسان شمالی به خوبی انجام شده است و ۹۸ درصد  از معلمان و دانش آموزان متوسطه اول و دوم در مقابله با ویروس کرونا واکسینه شده اند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی افزود: ۸۵۰ آموزشگاه استان زیر ۵۰ دانش آموز دارد و بیشتر کلاس ها ۱۵ نفره هستند و شرایط فاصله گذاری و رعایت پروتکل های بهداشتی رعایت می شود.

وی بیان کرد: به تمامی مدیران آموزش و پرورش شهری اعلام کرده ایم که تا حد امکان دستگاه تهویه مناسب در کلاس های درس نصب کرده و یا به تناوب با باز کردن پنجره ها نسبت به تهویه هوا اقدام کنند.

اکبری اضافه کرد: دانش آموزان مبتلا به بیماری زمینه ای می توانند با تایید پزشک و رضایت والدین همانند سال های تحصیلی قبل از شیوع ویروس کرونا آموزش های لازم را دنبال کنند و کلاس‌هایی که دارای بیش از ۳۰ دانش آموز هستند طبق تقسیم بندی، حضور دانش آموزان به شکل زوج و فرد انجام می‌شود.

طبق آخرین فهرست رنگ‌بندی کرونایی شهرها که از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام شد، تعداد مناطق قرمز کرونایی خراسان شمالی به پنج شهرستان افزایش یافت.

هم اینک افزون بر ۹۵ درصد جمعیت هدف استان دُز اول، ۸۶ درصد دُز دوم و ۵۰ درصد نیز دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha