تولیدات دانش بنیان علوم شناختی مورد حمایت قرار می‌گیرند

تهران- ایرنا- ستاد توسعه علوم و فن آوری‌های شناختی از تولیدات دانش بنیان درحوزه علوم شناختی در راستای شعار سال ۱۴۰۱ حمایت می‌کند.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا، مدیر کارگروه زیست بوم فن آوری ستاد توسعه علوم و فن آوری های شناختی به نامگذاری سال ۱۴۰۱ با عنوان "تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین" ازسوی رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و اظهار داشت: علوم و فن آوری های شناختی جزو جوان ترین حوزه های کارآفرینی در کشور است و این ستاد در راستای  سیاست راهبردی خود به تولید دانش و تقویت بازار کسب و کار و حمایت ازشرکت های دانش بنیان دراین حوزه توجه جدی دارد.

سید محمد مهدوی گفت: توسعه ابزارها و اکو سیستم نوآوری در حوزه علوم و فن آوری های شناختی در برنامه  ستاد توسعه علوم و فن آوری های شناختی قرار دارد و ستاد در سیاست های خود به منظور اشتغال آفرینی از تقویت و گسترش بازار کسب و کارهای مراکز و شرکت های فعال درحوزه علوم شناختی حمایت می کند.

وی افزود: نامگذاری سال"تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین فرصت فوق العاده ای را  برای ستاد توسعه علوم و فن آوری های شناختی به عنوان یکی از جوان ترین ستادهای معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری درحوزه علوم شناختی فراهم کرده است  تا با استفاده از تولید دانش بنیان، فعالیت های تحقیقاتی در حوزه علوم شناختی با شتاب بیشتری ادامه یابد.

به گزارش معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مدیر توسعه زیست بوم فن آوری و خدمات شناختی ستاد توسعه علوم و فن آوری های شناختی به تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی برای بهره گیری از دانش علوم شناختی و تاثیرگذاری شگرف این حوزه ازجمله در بخش های آموزش و پرورش، بهداشت، سلامت و درمان، اقتصاد و رفتارهای اجتماعی درسطح جامعه و در زندگی آحاد مردم اشاره و تصریح کرد: با هدف کمک به تولید دانش و اشتغال آفرینی و راهیابی نتایج و دستاوردهای حاصل ازاجرای طرح های پژوهشی تحت حمایت این ستاد به بازار کسب وکارها و تجاری سازی محصولات و ابزارهای حوزه علوم شناختی، کارگروه توسعه زیست بوم شناختی دراین ستاد فعال شده است.

 مهدوی یادآور شد: این کارگروه با همکاری سایر بازیگران این عرصه در راستای تبدیل علم به ثروت، منابع تامین مالی مناسب را به صاحبان تولید دانش و دستاوردهای اجرای طرح های پژوهشی و تحقیقاتی معرفی تا محصولات و تجهیزات درحوزه شناختی با نظارت ستاد توسعه علوم و فن آوری های شناختی تولید وارد بازار کسب و کار شوند.  

وی خاطرنشان کرد: برای تولید دانش بنیان و اشتغال آفرینی از تمامی علاقه مندان به سرمایه گذاری و فعالیت های تولیدی و تجاری سازی در حوزه علوم شناختی دعوت به همکاری می شود و ستاد توسعه علوم شناختی  برای توسعه اکوسیستم علوم شناختی آماده تقویت همکاری ها با مراکز علمی، تحقیقاتی و شرکت های دانش بنیان است.  

مدیرتوسعه زیست بوم فن آوری و خدمات شناختی ستاد توسعه علوم و فن آوری های شناختی تصریح کرد: گسترش استفاده از دانش علوم شناختی درحوزه های مختلف ظرفیت قابل توجهی را برای شرکت های دانش بنیان و استارتاپ ها فراهم کرده است که تا با توجه به محصولات و خدمات خود به تولید دانش پرداخته و به بازار کسب و کار و ایجاد اشتغال در کشور کمک شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha