درآمدهای مالیاتی پیش‌بینی شده برای چهارمحال و بختیاری ۱۰ هزار میلیارد ریال کاهش یافت

شهرکرد- ایرنا- رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری گفت: با پیگیری‌های انجام شده از سوی مسوولان ارشد استان، درآمدهای مالیاتی پیش‌بینی شده برای این استان در قانون بودجه سال‌جاری ۱۰ هزار میلیارد ریال کاهش یافت.

علی شهریارپور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: پیش‌بینی درآمدهای عمومی چهارمحال و بختیاری در لایحه بودجه ۱۴۰۱ در مقایسه با سال‌جاری ۱۷۵ درصد رشد داشت که متناسب با ظرفیت‌های اقتصادی استان نبود و امکان وصول آن وجود نداشت.

وی افزود: به‌همین علت در یک اقدام مستمر و هم‌افزا از سوی استاندار، مجمع نمایندگان استان و مسوولان ملی و استانی سازمان برنامه و بودجه، پیگیری‌ها و مکاتبه‌های لازم در دستور کار قرار گرفت و این تلاش‌ها به نتیجه رسید و میزان درآمدهای مالیاتی استان در قانون بودجه به‌میزان ۱۰ هزار میلیارد ریال کاهش پیدا کرد.

شهریارپور تصریح کرد: در قانون بودجه سال ۱۴۰۱ تغییرات بسیار مثبتی در اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان و تسهیلات بانکی ایجاد شده است.

وی یادآور شد: از مهمترین این تغییرات اختصاص ۲۲ هزار میلیارد ریال از منابع بند ۳ تبصره ۱۸ قانون به‌منظور رشد و پیشرفت استان از طریق ارتقای بهره‌وری، توسعه سرمایه‌گذاری، تکمیل واحدهای نیمه‌تمام و ظرفیت خالی بنگاه‌ها و همچنین اختصاص ۱۶ هزار و ۱۵۳ میلیارد ریال از منابع بند ب تبصره ۱۶ برای پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه با هدف اشتغال‌زایی است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: همچنین یک‌هزار میلیارد ریال برای محرومیت‌زدایی از شهرستان لردگان و یک‌هزار میلیارد ریال به‌منظور ایجاد باغات در زمین‌های شیب‌دار حاشیه کارون به اعتبارات تملک دارایی‌های استان افزوده شد.

شهریارپور با اشاره به تغییرات قابل‌توجه در اعتبارات طرح‌های چهارمحال و بختیاری گفت: اطلاعات تکمیلی در این خصوص، پس از انتشار جدول‌های قانون بودجه اطلاع‌رسانی می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha