۱۲ هزار و ۵۵۰ میلیارد ریال اعتبار در چهارمحال و بختیاری توزیع شد

شهرکرد- ایرنا-رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری گفت: ۱۲ هزار و ۵۵۰ میلیارد ریال اعتبار بین فصول و شهرستان‌های استان توزیع شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی شهریارپور روز چهارشنبه در سومین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه چهارمحال و بختیاری در سال‌جاری تاکید کرد: این میزان اعتبار با رویکرد تسریع در تکمیل و بهره‌برداری از پروژه‌های نیمه‌تمام، جهت‌گیری‌های سندآمایش استان، توسعه متوازن و توجه به مناطق کمترتوسعه یافته و اولویت به بخش‌های پیشران توسعه استان در ۲۵ فصل برای شهرستان‌های ۱۱ گانه استان توزیع شده است.

وی اعتبارات مصوب تملک دارایی‌های سرمایه‌ای چهارمحال و بختیاری را بر اساس جدول ۱۰ -ج قانون بودجه سال‌جاری برابر ۱۶ هزار و ۸۰۷ میلیارد ریال دانست و افزود: از این مبلغ تاکنون ۱۶ هزار و ۲۶۰ میلیارد ریال ابلاغ شده است.

شهریارپور تصریح کرد: از مجموع اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای ابلاغی به استان در سال‌جاری چهار هزار و ۸۶۹ میلیارد ریال از محل تملک استانی، چهار هزار و ۶۸۶ میلیارد ریال از محل درآمدهای نفت و گاز، ۶ هزار و ۴۲۱ میلیارد ریال از محل اعتبارات قانون استفاده متوازن از امکانات کشوری و ۲۸۴ میلیارد ریال از محل ۲۷/. درصد (۲۷ صدم درصد) ارزش افزوده اختصاص پیدا کرده است.

وی یادآور شد: در این نشست درخصوص توزیع ۱۲ هزار و ۵۵۰ میلیارد ریال از این اعتبارات تصمیم‌گیری شد و توزیع بقیه اعتبار ابلاغی به استان فرآیند تعریف شده قانونی خود را خواهد داشت.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: متوسط رشد اقتصادی این استان در طول سال‌های برنامه هفتم برابر ۷.۴ درصد پیش‌بینی شده است که برنامه‌های عملیاتی استان باید در راستای تحقق آن تدوین و اجرایی شود.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات انجام شده در خصوص زیرساخت(سامانه) داده مکانی در استان گفت: راه‌اندازی این سامانه از مهم‌ترین اقدامات برای دسترسی به اطلاعات دقیق، کامل، بهنگام و قابل استفاده دستگاه‌های اجرایی استان است که با کمترین زمان و هزینه در دسترس قرار می‌گیرد و منجر به کاربردها و نتایجی مانند تسهیل در توسعه بازار اطلاعات، ارائه خدمات نوین به کاربران با استفاده از فناوری اطلاعات و افزایش امنیت به‌کارگیری اطلاعات مکانی در مدیریت بحران خواهد شد.

شهریارپور به راه‌اندازی سامانه داده مکانی اس. دی. آی (SDI) چهارمحال و بختیاری از سال ۱۴۰۰ اشاره و تاکید کرد: تاکنون ۲۲ دستگاه از ۲۶ دستگاه اجرایی عضو گروه کاربران جی. آی. اس (GIS) استان به شبکه ملی اس. دی. آی (SDI) متصل شده و براساس ارزیابی سازمان نقشه‌برداری کشور رتبه چهارمحال و بختیاری در بین استان‌های کشور به رده سوم ارتقا یافته است.

به گزارش ایرنا، هدف اصلی سامانه SDI این است که دولت‌ها و سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی با کمترین هزینه و در کوتاه‌ترین زمان ممکن به داده‌های مکانی پایه و پردازش شده و لایه‌بندی شده و به روز شده دسترسی داشته باشند.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری ۱۱ شهرستان با بیش از میلیون نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha