خدمات امدادی نوروزی در چهارمحال و بختیاری به ۲۴۲آسیب‌دیده ارائه شد

شهرکرد -ایرنا- مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری گفت: در تعطیلات نوروزی امسال ۲۴۲ آسیب‌دیده در سطح جاده ها و شهرها و روستاهای استان از خدمات امدادی جمعیت هلال احمر بهره‌مند شدند.

ایرج کیانی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در این مدت امدادگران جمعیت هلال احمر استان به ۴۰ حادثه در قالب طرح ملی امداد و نجات نوروزی امدادرسانی کردند که در این حوادث ۲۳ نفر نجات داده شدند و ۱۵ نفر به بیمارستان منتقل و هشت نفر درمان سرپایی شدند.

وی از اسکان ۱۰ نفر در این مدت خبر داد و گفت: امدادرسانی به حادثه‌دیدگان در ایام نوروزی با حضور ۱۷۰ نیروی عملیاتی در قالب ۵۸ تیم انجام شد و در طرح ملی امداد و نجات نوروزی ۱۳ پایگاه ثابت، ۱۰ پایگاه موقت و کوهستانی با حضور ۵۴۰ نیروی عملیاتی و ۷۴۰ عضو جمعیت هلال احمر فعالیت داشتند.

به گفته وی، در طرح ملی خدمات بشر دوستانه نیز در ایام نوروز ۴۵۶ نفر مشارکت داشتند و در خصوص کرونا و سلامت سفر به ۳۶ هزار ۴۱۵ نفر اطلاع رسانی و آموزش ارائه دادند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری گفت: دراین مدت اعضای جمعیت به چهار هزار و ۴۹۹ نفر آموزش و خدمات امدادی ارائه دادند و ۴۱هزار و ۹۲  مسافرا را به نقاط ایمن راهنمایی کردند. 

وی به فعال شدن فضای دوستدار کودک در این طرح اشاره کرد وگفت: ۱۵ هزار و ۲۸۳  کودک از فضای دستدار کودک بهره‌مند شدند.

کیانی افزود: در طرح چلچراغ و رفیق خوشبخت ما نیز ۹هزار ۵۹۸ نفر بهره‌مندشدند و ۱۰ هزار ۲۱۷ نفر نیز به خیمه نماز مراجعه کردند.

به گزارش ایرنا، بیست ودومین مرحله ملی ارائه خدمات بشردوستانه به مسافران نوروزی با شعار جوانان سفیران ایمنی و سلامت و نشاط اجتماعی در استان از تاریخ ۲۵ اسفندماه سال گذشته آغاز و تا تاریخ ۱۴فرودین‌ماه  سالجاری اجرا شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha