۱۵ فروردین ۱۴۰۱، ۱۲:۲۴
کد خبر: 84704661
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

کره جنوبی خواستار خودداری کره شمالی از تشدید تنش ها شد

تهران – ایرنا - دولت کره جنوبی روز دوشنبه در واکنش به آخرین بیانیه کیم یو جونگ، خواهر بانفوذ رهبر کره شمالی خطاب به سئول، از این کشور خواست تا از تشدید تنش ها در منطقه خودداری کند.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری یونهاپ، لی جونگ جو، سخنگوی وزارتخانه موسوم به اتحاد، در یک نشست مطبوعاتی گفت: کره شمالی در هر صورت نباید تنش بیشتری در شبه جزیره کره ایجاد کند.

به گفته لی، این وزارتخانه که امور بین کره‌ای را مدیریت می‌کند، «به شدت» از همسایه شمالی می‌خواهد تا به جای تنش و تقابل، به مسیر گفتگو و همکاری بازگردد.

اواخرهفته گذشته، کیم با انتقاد شدید از وزیر دفاع کره جنوبی، تهدید کرد عواقبی «جدی» در انتظار روابط دو کشور است. وی گفته بود: پیونگ یانگ "درمورد کره جنوبی درخصوص بسیاری از مسائل تجدید نظر خواهد کرد" و به همسایه جنوبی یادآوری کرد که کره شمالی یک "کشور صاحب سلاح هسته ای" است.

اظهارات خواهر رهبر کره شمالی در واکنش به سخنان وزیر دفاع کره جنوبی، سو ووک، مبنی بر اینکه نیروهایش قابلیت "حمله پیشگیرانه" به کره شمالی را برای استفاده در صورت لزوم حفظ می کنند، ابراز شد.

جمعه گذشته، وزیر دفاع کره جنوبی به صراحت گفت که سربازانش توانایی حمله "دقیق و سریع" به مبدا شلیک موشک کره شمالی و همچنین امکانات فرماندهی و پشتیبانی را درصورت مشاهده نشانه های واضح پرتاب به سمت جنوب، دارند.

کیم، معاون مدیر کمیته مرکزی حزب کارگران کره (WPK) نیز با صدور اولین بیانیه عمومی خود در مورد کره جنوبی در چند ماه گذشته، وزیر دفاع کشور خود را "مردی بی‌عقل و ناقص" توصیف کرد.

وزارت دفاع کره جنوبی درمورد اظهارات کیم خاطرنشان کرد که ارتش این کشور به طور پیوسته توانایی های خود را برای محافظت از امنیت ملی "در برابر هرگونه تهدید کره شمالی" توسعه خواهد داد.

سرهنگ مون هونگ سیک، معاون سخنگوی این وزارتخانه نیز به خبرنگاران گفت: «ما به طور خاص تلاش‌ها را برای کاهش تنش‌های بین کره‌ای و مدیریت صلح در این دوره انتقالی دولت افزایش خواهیم داد.»

بنا به گزارش یونهاپ، با وجود رد و بدل شدن پیام های شدید و صریح طی روزهای اخیر، دو کره طبق معمول در ساعت ۹ صبح دوشنبه تماس روزانه خود را از طریق دفتر ارتباط بین کره ای برقرار کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha