۱۵ فروردین ۱۴۰۱، ۲۱:۱۵
کد خبر: 84705276
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ورود ۳ میلیون و ۴۳۶ هزار گردشگر به هرمزگان

۱۵ فروردین ۱۴۰۱، ۲۱:۱۵
کد خبر: 84705276
ورود ۳ میلیون و ۴۳۶ هزار گردشگر به هرمزگان

بندرعباس - ایرنا - مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان گفت: سه میلیون و ۴۳۶ هزار و ۸۵۳ نفر گردشگر تاریخ ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ تا ۱۴ فروردین سال جاری وارد این استان شدند.

به گزارش ایرنا، سهراب بناوند شامگاه دوشنبه در این خصوص افزود: مجموع تردد خودرو به جزایر ۵۸۶ هزار و ۳۰۴ خودرو و مجموع تردد مسافر به جزایر دو  میلیون و ۹۳۵ هزار و ۸۸ نفر است.

وی ادامه داد: بازدید و نظارت بر تأسیسات گردشگری استان باهدف خدمات‌رسانی بیشتر به مسافران و گردشگران نوروزی افزایش یافت و در همین زمان ۳۸۱ بازدید نظارتی از اماکن زیر پوشش این اداره کل انجام شد که از این تعداد ۴۳ فقره تشویق، ۹۶ مورد تذکر و ۱۹ اخطار صادر شد.

وی اضافه کرد: جمع اقامت در هرمزگان به جز مناطق آزاد کیش و قشم ۳ میلیون و ۵۵۱ هزار و ۲۱۴ نفر بوده و جمع اقامت در استان هرمزگان با مناطق آزاد کیش و قشم ۷ میلیون ۱۳۴ هزار و ۹۶۳ نفر است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان در خصوص ستاد استقبال از میهمانان و مسافران نوروزی گفت: ستاد استقبال از مهمانان نوروزی در ورودی همه مراکز شهرستان‌های استان نیز برپا شد و خدمات موردنیاز گردشگران و مسافران مانند راهنمایی به محل‌های اسکان ایمن و معرفی جاذبه‌های گردشگری را انجام می‌دادند.

 وی با اشاره به استقبال از مسافران نوروزی در مبادی ورودی شهر بندرعباس گفت: «هم‌زمان با تحویل سال نو از اولین مسافرین و گردشگران ورودی به شهر بندرعباس با اهدا و گل و شیرینی و بسته‌های فرهنگی در فرودگاه، راه‌آهن و اسکله شهید حقانی بندرعباس استقبال شد.

بناوند در خصوص معرفی صنایع‌دستی استان به مسافران و گردشگران نوروزی گفت: «در شهرستان‌های استان نمایشگاه‌های صنایع‌دستی در قالب ۱۰۰ غرفه از ۲۷ اسفند تا ۱۲ فروردین برپا و در کنار این نمایشگاه‌ها غرفه‌هایی نیز برای معرفی جاذبه‌های گردشگری و پخت غذاهای محلی درنظر گرفته شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان با اشاره به برگزاری نوروزگاه در این استان افزود: رویداد نوروزگاه در بندرعباس و مراکز شهرستان‌ها هر شب از ۲۷ اسفند ۱۴۰۰تا ۱۲ فروردین سال جاری باهدف معرفی آیین، رسوم و فرهنگ مردم هرمزگان برگزار شد.

 وی ادامه داد: همچنین استراحتگاه‌های بین‌راهی عشایری (سیاه‌چادر) برای جذب بیشتر گردشگران و مسافران در شهرستان حاجی‌آباد راه‌اندازی شد.

بناوند اشاره کرد: آمار بازدید از اماکن تاریخی، تفریحی و طبیعی را دو میلیون و ۹۶ هزار و ۷۳۵ نفر بوده است که از این تعداد ۲۵۷ هزار و ۷۵۷ نفر از اماکن تاریخی، ۷۳۹ هزار و ۲۴۱ نفر از اماکن تفریحی، ۴۳۴ هزار و ۱۴۶ نفر از اماکن طبیعی، ۸۵ هزار و ۱۴۵ نفر از اماکن سلامت، ۵۵۵ هزار و ۷۵۱ نفر از اماکن مذهبی و ۷ هزار و ۹۳۲ نفر از موزه‌ها بازدید کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha