بیش از ۶۲۰ هزار گردشگر نوروزی ازطریق بنادر شرق هرمزگان جابه جا شدند

بندرعباس- ایرنا- مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان گفت: نوروز امسال در مجموع ۶۲۰ هزار و ۷۹۷ مسافر و گردشگر با رشد ۶ درصدی نسبت به دوران قبل از کرونا و ۱۳۰ درصدی نسبت به دوران اعمال محدودیت ها، در بنادر شرق استان جابه جا شده است.

حمید رضا محمد حسینی تختی روز دوشنبه با تشریح آمار مسافرت های دریایی در نوروز سالجاری افزود: بیشترین تعداد گردشگران نوروزی مربوط به مسیر دریایی بندر شهید حقانی بندرعباس به جزیره هرمز بوده است.
وی در خصوص افزایش رفت وآمدهای دریایی نیز بیان داشت: ۱۱ هزار و ۴۵۵ تردد در مسیرهای دریایی شرق هرمزگان به ثبت رسیده است که بیشترین میزان مربوط به بندر هرمز با ۲ هزار ۴۵۷ با رشد ۱۲ درصدی است.
محمد حسینی رشد چشمگیر حضور مسافران و گردشگران در تالاب بین الملی تیاب میناب، خور آذینی سیریک، خور خلاصی جاسک در شرق استان هرمزگان را نشان از ظرفیت بالا و بالقوه این مناطق دانست و گفت: سواحل مکران علاوه بر مزیت های تجاری با دارا بودن مناطق بکر تفریحی و گردشگری می تواند نقش بسزایی در توسعه اقتصادی و اشتغالزایی ایفا کند.
مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان با اشاره به اینکه سواحل مکران علاوه بر تجارت از ظرفیت های گردشگری بالقوه ای برخوردار است، اظهارداشت: با برنامه ریزی های مدون و تلاش های صورت گرفته چندین ماهه تمامی کارگروه های ستاد تسهیل سفر های دریایی نوروز ۱۴۰۱ در ۲۰ روز از اجرای این طرح، با موفقیت و بدون هیچگونه حادثه ای با ایمنی کامل پایان پذیرفت.
این مقام مسوول با توجه به مانور های پی در پی صورت گرفته قبل از آغاز طرح نوروزی در راستای ارتقای سطح ایمنی تردد افزود: خداوند متعال را شاکریم که هیچ گونه حادثه دریایی را در این طرح  بزرگ شاهد نبوده ایم.
لازم به ذکر است؛ در نوروز امسال یکهزار و ۸۰۰ نفر از اعضای ستاد تسهیل سفرها به صورت مستقیم در این طرح همکاری داشته اند.


  

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha