۱۶ فروردین ۱۴۰۱، ۱۳:۴۲
کد خبرنگار: 2330
کد خبر: 84705981
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دموکرات ها نگران از دست دادن کرسی‌های کنگره هستند

۱۶ فروردین ۱۴۰۱، ۱۳:۴۲
کد خبر: 84705981
دموکرات ها نگران از دست دادن کرسی‌های کنگره هستند

تهران-ایرنا- در آستانه انتخابات میان دوره ای کنگره آمریکا، دموکرات ها با کاهش جایگاه جو بایدن رئیس جمهوری این کشور در نظرسنجی ها، نگران از دست دادن کرسی های خود در کنگره آمریکا هستند.

به گزارش ایرنا، تارنمای هیل نوشت: جنگ روسیه علیه اوکراین به رغم حمایت رای دهندگان آمریکایی از اقدامات بیشتر برای مقابله با مسکو، محبوبیت بایدن را افزایش نداده است.

در حالی که اقتصاد آمریکا با افزایش فرصت های شغلی و کاهش نرخ بیکاری مواجه است و بایدن نیز روز جمعه آن را مایه مباهات دانست افزایش نرخ تورم در ۴۰ سال گذشته بی سابقه بوده وقیمت بنزین به بالاترین حد رسیده است که حمله روسیه نیز در این افزایش بی تاثیر نبوده است.

اکنون ماه هاست که دموکرات ها نگران از دست دادن اکثریت خود در مجلس نمایندگان در انتخابات میان دوره ای کنگره هستند و بعلاوه نگران هستند که کرسی های خود در سنا را نیز از دست بدهند به ویژه که عملکرد بایدن در ایالت های کلیدی آمریکا همچون آریزونا ضعیف بوده است.

خبرها از وضعیت بازار مشاغل در روز جمعه نشان داده که اقتصاد آمریکا ۴۳۱ هزار شغل جدید را در مارس گذشته اضافه کرده است و این نشانه اقتصادی قوی است اما این ارقام و آمار نیز جایگاه بایدن را ارتقا نداده است.

بیل گالستون (Bill Galston) رئیس برنامه مطالعات حاکمیتی موسسه بروکینگز آمریکا و مشاور سابق سیاست داخلی بیل کلینتون رئیس جمهوری پیشین امریکا در این زمینه گفت: فرضیه من این است که تا وقتی تورم کاهش نیابد، میزان محبوبیت شغلی بایدن بسیار کمتر از حد انتظار کاخ سفید خواهد بود.

سخنرانی بایدن در مراسم وضعیت کشور که ولادیمیر پوتین را به خاطر جنگ اوکراین محکوم کرد باعث شد تا حدی میزان حمایت از وی افزایش یابد اما این افزایش از آن زمان تاکنون و در حالی که قیمت های بنزین همچنان بالا است، یکنواخت باقی مانده است.  

جف جونز مدیر ارشد موسسه نظرسنجی گالوپ در این زمینه گفت که افزایش دو قطبی شدن بین رای دهندگان به این معنا است که بعید است جایگاه بایدن در بحبوحه جنگ در اوکراین ارتقا یابد.

نظرسنجی اخیر ان بی سی نیوز میزان محبوبیت بایدن را ۴۰ درصد اعلام کرد که پایین ترین سطح در دوران ریاست جمهوری وی بوده است. کالج ماریست در نظرسنجی خود نوشت فقط ۳۹ درصد رای دهندگان آمریکایی از عملکرد بایدن به عنوان رئیس جمهور راضی هستند.

بر اساس نظرسنجی گالوپ از هر ۵ آمریکایی یک نفر هزینه بالای زندگی و قیمت سوخت را مشکل مهم کشور ارزیابی کردند. ۹ درصد از رای دهندگان اوضاع مربوط به روسیه و اوکراین و ۳ درصد مساله همه گیری را عامل نارضایتی از عملکرد بایدن عنوان کردند.

مقامات دولتی آمریکا روسیه وپوتین را مسبب افزایش بهای سوخت معرفی می کنند بایدن نیز شخصا در سخنرانی اخیر خود جنگ پوتین را مسبب افزایش جهانی بهای مواد غذایی توصیف کرد.

با این حال حتی برخی از افراد در داخل دولت بایدن نیز تایید می کنند که چنین پیامی آن طور که دولت می خواهد در بین افکار عمومی مورد حمایت قرار نخواهد گرفت.

اقتصاد دانان کاخ سفید مدعی اند تورم در سال آینده احتمالا کاهش می یابد اما معلوم نیست تاثیر جنگ اوکراین بر آن تا چه اندازه خواهد بود.

ناظران سیاسی می گویند که محبوبیت بایدن  با توجه به همه اوضاع آشفته کنونی کاهش خواهد یافت و همانطور که برخی انتظار دارند، اگر پسرش هانتر بایدن به دلیل معاملات تجاری خارجی خود متهم شود، ممکن است این  کاهش بیشتر شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha