اوقاف شهرری ۶۰ هزار واحد مسکونی احداث می‌کند

تهران - ایرنا - رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ری گفت: ۶۰ هزار واحد مسکونی در این شهرستان توسط این اداره احداث می‌شود.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید محمد سیدی روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران افزود: در این مرحله شناسایی زمین انجام شده و به زیرساخت‌های خدمات شهری دسترسی داریم و مراکز آموزشی، درمانی، ورزشی، فضای سبز، فرهنگی و امنیتی برای این طرح برنامه‌ریزی شده است.

وی ادامه داد: طرح بیمارستان تخصصی سرطان چشم در مساحت ۱۱ هزار متر و هشت طبقه در سال جاری اجرا خواهد شد و احداث بیمارستان تخصصی کودکان نیز در دستور کار است.

سیدی با بیان اینکه متولی مؤسسات خیریه، اداره بهزیستی است و نظارت بر این مؤسسات با تشخیص مراجع قضائی صورت می‌گیرد، اظهار داشت: اوقاف نهادی اقتصادی و فرهنگی است و درآمد حاصل از محل موقوفات در زمینه‌های اجتماعی، ورزشی و درمانی هزینه می‌شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ری با اشاره به احداث بزرگترین مرکز خرید و فروش خودرو در این شهر افزود: این طرح از بزرگترین پروژه‌های سازمان اوقاف و رفع معارض آن در خیابان فداییان اسلام در حال انجام است؛ این مرکز در زمینی به مساحت سه هکتار و زیربنای ۱۷۱ هزار مترمربع در ۱۷ طبقه، از محل موقوفات ساخته می‌شود.

یتیم نیازمند در شهرستان ری نخواهیم داشت

سیدی گفت: برای این طرح حدود چهار هزار میلیارد تومان اعتبار در مدت چهار سال پیش‌بینی شده و نیت واقف برای ایتام است لذا درآمدهای این مرکز صرف امور ایتام خواهد شد و طبق برنامه‌ریزی‌ها پس از اجرای این طرح، یتیم نیازمند در شهرستان ری نخواهیم داشت.

وی در مورد تدفین اموات خانواده شهدا در آستان امامزادگان افزود: والدین و همسران شهید، رایگان تدفین می‌شوند و اجازه دریافت حق‌الدفن از خانواده داغدار را نداریم؛ برای قبور سایر افراد طبق قیمت ابلاغ شده قبر واگذار می‌شود و در مناطق نیازمند اجازه افزایش قیمت نداریم.

سیدی اضافه کرد: خط قرمز اوقاف، عمل به نیت واقف است و اجازه نداریم درآمد حاصل از این منطقه را در محل دیگر هزینه کنیم.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرری به طرح نیمه کاره میدان نماز اشاره کرد و افزود: بنیاد توسعه موقوفات کشور پیمانکار این طرح بوده و قرار است با واگذاری به اداره اوقاف شهرستان به بهره‌برداری برسد تا با اجرای برنامه‌های مختلف اقدامی در رونق اقتصادی ایجاد شود.

وی در خصوص اسناد مالکیت موقوفات باقرشهر یادآور شد: این اسناد به‌ نام وقف ثبت شده و حدود آن مشخص است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha