نگران تکرار تجربه‌ ناموفق گذشته برای ساماندهی معتادان متجاهر در پایتخت هستیم

تهران- ایرنا- عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: نگران تکرار تجربه‌ ناموفق جمع‌آوری معتادان پایتخت در دوره‌های چهارم و پنجم مدیریت شهری هستیم که این افراد بعد از اینکه جمع‌آوری شده و احساس پاکی کرده‌اند، دوباره وارد جامعه آلوده شده و همان آلودگی قبلی تکرار شود.  

ناصر امانی در گفت و گو با ایرنا درباره وضعیت جمع‌آوری معتادان متجاهر در پایتخت، اظهار کرد: در بودجه شهرداری، اعتباری را برای مأموریت مدیریت شهری در حوزه آسیب‌های اجتماعی در نظر گرفته ایم و شهرداری هم مجاز است در همان سقف ردیف بودجه به افرادی که نیازمند ارائه خدمات هستند یا معتادانی که باید جمع‌آوری و نگهداری شود این اعتبار را هزینه کند.

وی افزود: اینکه بگوییم روزانه چه مبلغی بابت وعده غذا به هر معتادی پرداخت شود، دخالت در اجرا است و شورای شهر به موضوع اجرا دخالت نمی کند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران افزود: سقفی را برای مأموریت شهرداری در حوزه آسیب‌های اجتماعی در نظر گرفته‌ایم و شهرداری خودش تصمیم می‌گیرد که اولویت اولش در این بخش، جمع آوری، نگهداری، تغذیه، درمان و یا موضوع دیگری باشد.

امانی با بیان اینکه ۷ هزار نفر تحت پوشش قرارگاه آسیب‌های اجتماعی قرار دارند، عنوان کرد: این قرارگاه اعضای مختلفی از جمله شهرداری، ستاد مبارزه با موادمخدر، ناجا، وزارت بهداشت و بهزیستی دارد.

وی گفت: نگهداری بخشی از این افراد که بیشتر آنان معتادان متجاهر هستند بر عهده شهرداری بوده و ستاد مبارزه با مواد مخدر و دیگر دستگاه‌های ذیربط در این زمینه با مدیریت شهری همکاری می‌کنند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران عملکرد شهرداری در حوزه جمع آوری معتادان متجاهر در چند منطقه از جمله منطقه ۲، ۵، ۱۲، ۱۴ و ۱۶ را مناسب دانست و افزود: اما در برخی مناطق هنوز معتادان متجاهری داریم که باید برای جمع‌آوری آنها هم برنامه‌ریزی شود.

به گفته وی، این افراد تاکنون چندین مرتبه چه در دوره چهارم چه در دوره پنجم و چه در دوره اخیر شورای شهر جمع‌آوری شده‌اند اما ما نگران تکرار تجربه‌های ناموفق دوره‌های چهارم و پنجم هستیم که این افراد بعد از اینکه جمع‌آوری و نگهداری شده و احساس پاکی کرده‌اند، دوباره وارد جامعه آلوده شده و همان آلودگی قبلی تکرار می‌شود.  

امانی تاکید کرد: مهم این است که این بار و چرخه جمع آوری تا بازگشت به کار یا اجتماع و خانواده طی شود زیرا اگر این اتفاق رخ ندهد، هزینه تکراری و بی فایده انجام می‌دهیم و دوباره شهر آلوده می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha