استاندار همدان: تولیدات دانش بنیان منجر به اشتغالزایی شود

همدان- ایرنا- استاندار همدان با اشاره به شعار سال و تاکیدات مقام معظم رهبری به تولید دانش بنیان گفت: تولیدات دانش بنیان باید منجر به اشتغالزایی شود نه اینکه نیروی انسانی کاهش یابد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی همدان «علیرضا قاسمی فرزاد» در نشست صمیمانه با اعضای هیات رییسه دانشگاه علوم پزشکی همدان افزود: با ورود به عرصه تولیدات فناورانه و دانش بنیان و افزایش بهره‌وری، انرژی کمتری صرف امور می‌شود و در این رابطه نیروی انسانی کاهش می یابد اما بر این اساس نباید ربات و دستگاه جایگزین انسان شود و اشتغال افراد باید همچنان مدنظر باشد.

ستاندار همدان با اشاره به آمادگی و خدمات شبانه‌روزی دانشگاه علوم پزشکی همدان در طرح سلامت نوروزی گفت: خدمات این مجموعه در حوزه سلامت در طرح سلامت نوروزی بسیار شاخص و برجسته بود.

وی خاطرنشان کرد: در این ۲ سال با وجود تحریم‌ها، کمبودها و مشکلات متعدد و فشار روانی بیرونی و داخلی با کرونا مقابله کردیم و کادر درمان از این همه فشار خسته نشدند و به هر ترتیبی با همه نارسایی‌ها مقاومت کردند.

قاسمی فرزاد ادامه داد: دولت سیزدهم آبی بر آتش در حال اشتعال ریخت و با خرید واکسن و همراهی دانشمندان داخلی برای تولید واکسن مدیریت به جا و شایسته در اپیدمی کرونا نشان داد.

استاندار همدان با بیان اینکه زحمات طاقت فرسا و ارزشمند کادر درمان در این راستا در تاریخ ثبت می‌شود و به عنوان برگی زرین در صفحه افتخارات حوزه سلامت به یادگار خواهد ماند گفت: امسال پس از ۲ سال کرونایی مردم با آرامش و راحتی سفر کردند.

مقام ارشد اجرایی استان با اشاره به اینکه کارآمدی، تخصص و تعهد از جمله معیارهای مورد نظر در انتصاب مدیران است ادامه داد: در این راستا فسادستیزی و عدالت محوری و اعتقاد به گفتمان دولت به ویژه در خدمت به مردم بیشتر مورد توجه است و مدیران با این چارچوب و معیار گزینش و انتخاب می‌شود.

استاندار همدان: تولیدات دانش بنیان منجر به اشتغالزایی شود

استاندار همدان حمایت از پروژه‌های عمرانی حوزه سلامت را ضروری دانست و اضافه کرد: یکی از این ظرفیت‌ها توسعه فیزیکی فضای شرکت‌های دانش بنیان دانشگاه است که با توجه به وجود ۵۲ شرکت دانش‌بنیان استان توسعه ظرفیت فیزیکی و امکانات مورد نظر در راستای حمایت از تولیدات دانش بنیان اجتناب‌ناپذیر است.

قاسمی فرزاد اظهار داشت: موضوع جذب و حفظ دانشجویان خارجی باید با توسعه ظرفیت ها مورد توجه باشد، گردشگری سلامت بیشتر مورد توجه قرار گیرد و زیرساخت‌های مورد نظر فراهم گردد، همچنین فراهم‌آوری زمینه پیوند کلیه و مغز و استخوان مورد حمایت ما خواهد بود.

استاندار همدان با بیان اینکه حساسیت بالایی در حوزه آرد و گندم وجود دارد گفت: گندم وارداتی مطلوبی به استان اختصاص داده شده که برخی از کمبودها در آرد تامین می‌شود و کارگروهی تشکیل خواهد شد و مسائل مربوط به این حوزه در خصوص کیفیت نان و آرد پیگیری می‌شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز به تأکیدات مقام معظم رهبری در موضوع فعالیت‌های دانش بنیان در سال جاری اشاره و گفت: تلاش ما در دانشگاه بر این است که در حوزه تولید دانش بنیان اقداماتی جدی صورت گیرد که دانشگاه را برجسته و رو به جلو پیش ببرد.

«محمد مهدی مجذوبی» کمبود فضای آموزشی را یکی از دغدغه‌های جدی حوزه آموزشی دانشگاه عنوان کرد و افزود: طی چهار سال آینده، ۲۰ درصد به ظرفیت سالانه پذیرش دانشجویان اضافه می‌شود و ما باید برای ظرفیت فیزیکی آموزش این دانشجویان برنامه‌ریزی داشته باشیم.

وی در باره پروژه‌های عمرانی دانشگاه نیز گفت: بیمارستان اکباتان یکی از پروژه‌های مهم و اثرگذار استان است که از اردیبهشت ماه روند تجهیز آن آغاز می‌شود، همچنین بیمارستان تخصصی زنان و نوزادان فاطمیه در هفته سلامت افتتاح می‌شود و در حوزه دانشجویی نیز خوابگاه شهید همدانی افتتاح شده و پذیرش دانشجو را آغاز کرده و خوابگاه ریحانه۲ با ظرفیت پذیرش ۵۰۰ نفر در دست اقدام است که امیدوار هستیم تا مهرماه سال جاری به بهره برداری برسد.

مجذوبی از راه‌اندازی خوابگاه متأهلین در راستای تقویت سیاست‌های فرزندآوری و جوانی جمعیت خبر داد و خاطرنشان کرد: اگر افزایش ظرفیت‌ها در این حوزه متناسب با برنامه‌ریزی پیش رود می‌توانیم در سرفصل خوابگاه دانشجویان متأهل در کشور صاحب امتیاز باشیم.

وی در ادامه به شروع عملیات ساخت ساختمان مرکز اورژانس استان اشاره کرد و ادامه داد: مرکز اورژانس استان تاکنون ساختمان نداشته که تلاش می‌کنیم به زودی در درمانگاه امام سجاد (ع) عملیات ساخت این مرکز آغاز شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان یکی از اولویت‌های اصلی این دانشگاه را موضوع جوانی جمعیت دانست و یادآور شد: بسیاری از دستگاهها در این امر مرتبط و دارای مسئولیت هستند که باید طی جلسات مستمر و کارگروه ویژه در استانداری پیگیری شود تا روند پیری جمعیت و جبران کاهش فرزندآوری را به نحو شایسته مدیریت کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha