۱۷ فروردین ۱۴۰۱، ۱۳:۴۴
کد خبرنگار: 1375
کد خبر: 84706615
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

چند خبر کوتاه از استان اصفهان

۱۷ فروردین ۱۴۰۱، ۱۳:۴۴
کد خبر: 84706615
چند خبر کوتاه از استان اصفهان

اصفهان - ایرنا - کمک رسانی آتش نشانی اصفهان به بیش از پنج هزار تن در سال گذشته ، سخنان عضو شورای اسلامی شهر در باره ظرفیت‌های مغفول گردشگری و توزیع ۶۲ سری جهیزیه بین مددجویان کمیته امداد سمیرم چند خبر کوتاه امروز استان اصفهان است.

کمک رسانی آتش نشانی اصفهان به بیش از  پنج هزار نفر در سال گذشته

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: پنج هزار و ۷۲ نفر در حوادث اصفهان توسط نیروهای آتش‌نشانی این شهر نجات یافتند.

فرهاد کاوه آهنگران روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پارسال ۱۲ هزار و ۷۴ عملیات امداد و نجات و آتش‌سوزی توسط اتش‌نشانی شهر اصفهان انجام شد که از این میزان ۴ هزار و ۷۸۸ مورد مربوط به آتش‌سوزی بوده است.
وی ادامه داد: ۷ هزار و ۲۸۶ مورد از این عملیات‌ها نیز مربوط به حوادث و خدمات ایمنی بود.
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان تصریح کرد: سال گذشته همچنین ۴ هزار و ۶۱۱ گشت ایمنی در سطح شهر انجام شد و میانگین مدت زمان رسیدن نیروهای آتش‌نشانی به محل حوادث در شهر، ۳ دقیقه و ۵۲ ثانیه بوده است.
وی بیان کرد: در سال گذشته در مجموع ۴۲۷ هزار و ۱۲۶ تماس امدادخواهی با سامانه ۱۲۵ سازمان آتش‌نشانی برقرار شد.
کاوه آهنگران خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۰، ۲ هزار و ۵۵۱ دستگاه ماشین خاموش کننده (اطفائیه) به صورت موردی در زمان‌های مختلف در سطح شهر مستقر شدند.

توزیع ۶۲ سری جهیزیه بین مددجویان کمیته امداد در سمیرم 

 رییس کمیته امداد  امام خمینی (ره)شهرستان سمیرم از اهدای ۶۲ سری جهیزیه به نوعروسان تحت حمایت کمیته امداد این شهرستان خبر داد.

اردشیر فرخ وند روز چهارشنبه در گف وتگو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: اقلام این جهیزیه ها شامل لوازم ضروری برای شروع زندگی مشترک، اعم از یخچال فریزر، ماشین لباسشوئی تمام اتوماتیک، اجاق گاز، تلوزیون ال سی دی، جارو برقی و چند قلم دیگر به ارزش ۳۵۰ میلیون ریال است.

به گفته وی، این امر مهم و خداپسندانه با کمک خیران و نیکوکاران سمیرمی در قالب هم افزائی با کمیته امداد سمیرم تحقق یافته است.

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) سمیرم یادآور شد: سال گذشته نیز بیش از یکصد جهیزیه برای افراد و خانوارهای تحت پوشش این نهاد حمایتی تهیه و به آنها اهدا شد.

فرخ وند با بیان اهمیت توجه به سبک زندگی ایرانی و اسلامی مورد تاکید رهبر انقلاب، خاطر نشان کرد: ازدواج آسان زمینه زندگی همراه با نشاط و قناعت را فراهم می‌کند و به نوعی اشاعه خیر و نیکی نیز محسوب می‌شود.

ظرفیت‌های مغفول گردشگری اصفهان از نظر عضو شورای اسلامی شهر

  عضو کمیسیون اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: بافت های تاریخی و صنایع دستی  دو ظرفیت مغفول حوزه گردشگری در اصفهان است.

مجید نادراصلی روز چهارشنبه  در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به شرایط کرونایی زمان محدودی برای آماده سازی شهر برای پذیرایی از گردشگران داخلی و خارجی در اختیار داشتیم که با توجه به این امر فضاسازی های مختلف شهری آماده شد.

وی بیان داشت: باید از ظرفیت های شهر اصفهان که یک شهر آمیخته از هنر، صنعت و صنایع دستی است و ظرفیت‌های مردمی  در راستای توسعه گردشگری بهره برد.

عضو کمیسیون اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: زیرساخت‌های گردشگری برای رونق اقتصادی شهر باید فراهم شود و در این راستا با در اختیار قرار دادن فرصت‌هایی برای فروش تولیدات مشاغل خانگی به احیا آن اقدام کرد.

وی با اشاره به اینکه مناطق کم برخوردار و بافت فرسوده بهترین ظرفیت گردشگری را دارد که باید از آن در راستای رونق این صنعت سبز استفاده کرد، ادامه داد: با احیای این بافت‌ها میتوان به رونق اقتصادی مردم آن منطقه کمک کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha