مدیر حوزه علمیه خراسان: روحانیت نه فقط با سخن بلکه با جان خود به میدان می‌رود

مشهد- ایرنا- مدیر حوزه علمیه خراسان گفت: حادثه تروریستی در حرم امام رضا (ع) و حمله به سه روحانی نشان داد، روحانیت با هدف ترویج تعالیم اهل بیت(ع) نه فقط با قلم، سخن، منبر و خطابه بلکه با جان و خون خویش به میدان می‌رود.

آیت الله سید مصباح عاملی روز چهارشنبه در پیامی با محکومیت حادثه هتک حرمت در حرم مطهر رضوی افزود: هتک حرمت حریم مطهر حضرت علی بن موسی الرضا (ع) و حمله مسلحانه به سه روحانی انقلابی، جهادگر، مردمی و خدمتگزار به ویژه در حاشیه شهر و شهادت مبلغ جهادی و انقلابی و شخصیت دلسوز، شهید حجت ‌الاسلام و المسلمین محمد اصلانی، رزمنده دوران دفاع مقدس و برادر دو شهید، موجب تاسف و تاثر شد.

وی ضمن تسلیت این فاجعه جانگداز  به محضر مقدس حضرت ولی عصر (عج) ، مقام معظم رهبری و حوزه علمیه خراسان، ارادتمندان و خانواده آن شهید والا مقام گفت: برای دو عزیز مجروح این حادثه، شفای عاجل از درگاه حضرت احدیت مسئلت دارم.

مدیر حوزه علمیه خراسان اظهار داشت: اینجانب ضمن محکومیت این هتک حرمت در حرم مطهر امام رضا (ع)، از مسوولان ذیربط خواستار پیگیری و مجازات عاملان استکباری و تکفیری این حادثه هستم.                                 

به گزارش ایرنا، فردی تکفیری روز سه شنبه ۱۶ فروردین ماه در صحن پیامبر اعظم حرم امام هشتم (ع) با چاقو به سه روحانی حمله کرده و آنان را به شدت مجروح کرد.

به دنبال این اقدام تروریستی حجت‌الاسلام محمد اصلانی یکی از این روحانیان به دلیل شدت جراحات وارده به شهادت رسید و ۲ روحانی دیگر شامل حجج اسلام پاکدامن و دارایی در بخش مراقب‌های ویژه بیمارستان بستری شده اند.

هر سه روحانی مزبور، که هدف این سوء قصد قرار گرفته‌اند، از فعالان جهادی و فرهنگی و ساکن در منطقه قلعه ساختمان (شهرک شهید رجایی) از مناطق حاشیه شهر مشهد بوده اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha