مسببان حادثه تروریستی در حرم امام رضا(ع) شناسایی و به سزای عمل خود برسند

قم-ایرنا- جامعه الزهرا و مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران در بیانیه مشترکی با محکومیت حادثه تروریستی درحرم امام رضا(ع) از مسئولان امنیتی و قضایی خواستند تا با سرعت و هوشیاری، تمام مسببین این حادثه و ریشه‌های آن را شناسایی و به سزای عمل خود برسانند.

به گزارش عصر چهارشنبه مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در این بیانیه مشترک آمده است: دشمنان اسلام همواره به دنبال ایجاد اختلاف در میان امت اسلامی بوده اند؛ اما ملت های مسلمان با کمک خداوند و وحدت کلمه به اهداف والای اسلام نایل خواهند آمد.

بیانیه افزوده است: حادثه دلخراش حمله به سه تن از طلاب عزیز و روحانیان جهادگر و مجروحیت و شهادت ایشان در ماه مبارک رمضان در صحن پیامبر اعظم(ص) حرم مطهر رضوی و هتک حرمت آستان ملکوتی امام علی ابن موسی الرضا(ع) و نیز ایجاد رعب و وحشت در میان زائران حرم رضوی، موجب تاثر و تاسف شدید جامعه حوزوی و مردم متدین ایران اسلامی شد.

بیانیه ادامه یافته است: در این اتفاق جانسوز، حجت‌الاسلام و المسلمین «اصلانی» از جانبازان دوران دفاع مقدس- به دو برادر شهیدش ملحق شد و مجروحان این حادثه، حجج اسلام «پاکدامن» و «دارایی» که از روحانیان جهادگر فعال بوده‌اند، هدف یکی دیگر از توطئه‌های شوم استکبار قرار گرفتند؛ که با بهره‌برداری از اندیشه‌های کوردلانه و پَست تکفیریان خبیث، قصد بر هم زدن آرامش و امنیت میهن عزیزمان را دارد.

بیانیه حاکی است: «حوزه علمیه جامعه الزهراءعلیهاالسلام» و «مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران» ضمن عرض تسلیت این حادثه به محضر حضرت بقیه الله الاعظم(عج)، امام رئوف حضرت علی ابن موسی الرضا(ع)، مقام معظم رهبری و خانواده این روحانیان عزیز و امت اسلامی، از مسئولان امنیتی و قضایی می‌خواهد با سرعت و هوشیاری، تمام مسببین این حادثه و ریشه‌های آن را شناسایی کنند و به سزای عمل خود برسانند.

به گزارش ایرنا، فردی تکفیری روز سه شنبه ۱۶ فروردین ماه در صحن پیامبر اعظم حرم امام هشتم (ع) با چاقو به سه روحانی حمله کرده و آنان را به شدت مجروح کرد.

به دنبال این اقدام تروریستی حجت‌الاسلام محمد اصلانی یکی از این روحانیان به دلیل شدت جراحات وارده به شهادت رسید و ۲ روحانی دیگر شامل حجج اسلام پاکدامن و دارایی در بخش مراقب‌های ویژه بیمارستان بستری شده اند.

هر سه روحانی مزبور، که هدف این سوء قصد قرار گرفته‌اند، از فعالان جهادی و فرهنگی و ساکن در منطقه قلعه ساختمان (شهرک شهید رجایی) از مناطق حاشیه شهر مشهد بوده اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha