به گزارش ایرنا از خبرگزاری آسوشیتدپرس؛ صنایع هوانوردی در پی اوج گیری بیماری کارکنان مرتبط با همه گیری گونه های تازه ویروس کرونا در انگلیس و کمبود کارگر به علت اخراج های مرتبط با همه گیری، دچار کمبود شدید کارمند شده است.
بریتیش ایرویز افزون بر ۷۰ پروازی که پیش از این لغو کرده بود، ۲ پرواز را به علت حضور نیافتن کارکنان مرتبط با ویروس کرونا و شرکت هواپیمایی ارزان بهای ایزی جت نیز دستکم ۳۰ پرواز از و به فرودگاه گتویک لندن را لغو کرده است. ایزی جت اعلام کرده با وجود بیش از ۲ برابر شدن شمار خدمه و کارکنان دچار بیماری این شرکت به علت بالا رفتن آمار همه گیری در سراسر اروپا، بیشتر یک هزار و ۵۰۰ پرواز روز چهارشنبه اجرا می شود.
این شرکت های عمده هواپیمایی از روز یکشنبه که آغاز تعطیلات ۲ هفته ای مراکز آموزشی در این کشور است به این سو، در مجموع صدها پرواز را لغو کرده اند.
همه گیری در سراسر بریتانیا با گسترش سریع گونه بی ای ۲ اومیکرون که سرایت پذیری بیشتری دارد، دوباره اوج گرفته و در هفته گذشته به میزان بی سابقه ای رسیده، به گونه ای که از هر ۱۳ نفر یک نفر به این ویروس دچار شده بود. آمار روزانه ابتلا به کرونا در انگلیس این روزها به بالاترین حد رسیده و تقریباً پنج میلیون نفر در حال حاضر به این ویروس در کشور مبتلا هستند. دفتر آمار ملی انگلیس جمعه گذشته اعلام کرد که حدود ۴.۹ میلیون نفر در بریتانیا در هفته منتهی به ۲۶ مارس به کرونا مبتلا شده اند که این رقم در هفته قبل از آن ۴.۳ میلیون نفر بود.
مدارس انگلیس از جمعه هفته گذشته به مناسبت عید پاک به مدت سه هفته تعطیل شدهاند که نخستین تعطیلاتی است که به تصمیم دولت، تمام محدودیتهای کرونایی برداشته شده است. دولت انگلیس ماه گذشته میلادی (فوریه) با وجود شمار زیاد جان باختگان به نسبت جمعیت همه محدودیتهای کرونایی در این کشور را لغو کرد. آزمایش رایگان کرونا در کنار محدودیتهای ناشی از این بیماری، بالغ بر ۱۵.۷ میلیارد پوند برای دولت هزینه داشته است.
شیوع پر شتاب ویروس کرونا با علایم جدید در انگلیس، بسیاری از کارکنان شرکتهای هواپیمایی را خانهنشین و هزاران مسافر در فرودگاههای این کشور را سرگردان کرده و گزارشها از تاخیر طولانی پرواز سایر شرکتهای هواپیمایی در انگلیس حکایت دارد.
به گزارش روز سه شنبه ایرنا، شرکت هواپیمایی ایزیجت انگلیس که در سه روز گذشته بالغ بر ۲۸۰ پرواز را لغو کرده، پیشبینی کرد که اخلال در برنامه پروازها، طی روزهای آینده ادامه خواهد داشت. ایزیجت در بیانیهای اعلام کرد که در نتیجه آمار بالای ابتلا به کرونا در سراسر اروپا، کارکنان این شرکت بیشتر از سایر مشاغل بیمار شدهاند.
اما بروز هرج و مرج در پروازها، باعث ناخرسندی مسافران شده و اعتراض خود را شبکههای مجازی کشاندهاند. یکی از مسافران در توئیتر خود نوشت: صبح، ۲.۵ ساعت قبل از زمان حرکتم به فرودگاه رسیدم... مدام از کارکنان می پرسیدم که آیا پروازم را انجام خواهم داد، اما آنها فقط شانه بالا انداختند. صف بازرسی "بیش از حد شلوغ " است و هیچ کارمندی برای کمک در دسترس نیست.
نظر شما