۱۸ فروردین ۱۴۰۱، ۱۲:۳۶
کد خبرنگار: 2191
کد خبر: 84707885
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مدرسه علمیه اهل‌البیت (ع) سبزوار اقدام تروریستی حرم رضوی را محکوم کرد

سبزوار - ایرنا- روحانیان مدرسه علمیه اهل‌البیت(ع) سبزوار، اقدام تروریستی در حرم مطهر امام رضا(ع)‌ را محکوم کرده و از وحدت اسلامی به عنوان میراث بزرگ امام راحل (ره) یاد کرده و تاکید کردند که شیعه و سنی در کنار هم علیه توطئه ها و جنایات استکبار همدل و هم‌صدا هستند.

به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی مدرسه علمیه اهل البیت (ع) روحانیان این مرکز با صدور بیانیه ای آورده اند: حادثه دلخراش هتک حریم ثامن الحجج علیه‌السلام و حمله به سه نفر از روحانیان و شهادت شخصیتی مجاهد و انقلابی با دهان روزه، قلب هایمان را جریحه‌دار کرد.

این بیانیه افزوده است: در هنگامه ای که دشمنان این ملت در توطئه های منطقه ای شکست خورده و شرارتهای آنها با پاسخ مقتدرانه مواجه می شود، دست به دامن ترفندهای کهنه و نخ نما برای ایجاد تفرقه و نفرت پراکنی می شوند. همان دستی که چندی پیش در گنبد کاووس علیه دو طلبه اهل سنت جنایت کرد از آستین مزدور دیگری در مشهد و علیه چند طلبه شیعه بیرون آمد.

در این بیانیه آمده‌است: دشمن بداند روحانیت شیعه از شهادت باکی ندارد و به تعبیر امام عظیم الشأن «بریزید خونها را؛ زندگی ما دوام پیدا می کند. بکُشید ما را؛ ملت ما بیدارتر می شود. ما از ‌مرگ نمی ترسیم؛ و شما هم از مرگ ما صرفه ندارید».

به گزارش ایرنا فردی تکفیری روز سه شنبه (۱۶ فروردین ماه) در صحن پیامبر اعظم (ص) حرم امام رضا (ع) با چاقو به سه روحانی حمله و آنان را به شدت مجروح کرد.

به دنبال این اقدام تروریستی حجت الاسلام محمد اصلانی یکی از این روحانیان به دلیل شدت جراحات وارده به شهادت رسید و ۲ روحانی دیگر حجج اسلام پاکدامن و دارایی در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان بستری شدند.

هر سه روحانی مزبور که هدف این سوء قصد قرار گرفتند، از فعالان جهادی و فرهنگی و ساکن در منطقه شهرک شهید رجایی(قلعه ساختمان) از مناطق حاشیه شهر مشهد بوده اند.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد واقع است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha