۲۱ فروردین ۱۴۰۱، ۱۳:۵۲
کد خبرنگار: 3107
کد خبر: 84708018
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حدود ۱۴ میلیارد ریال اعتبار بهداشتی به مدارس خراسان شمالی تخصیص یافت

بجنورد- ایرنا- معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: ۱۳ میلیارد و ۷۹۵ میلیون ریال اعتبار به مدارس استان برای تهیه موادضدعفونی کننده و بهداشتی تخصیص یافت.

مهدی خطیب زاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اولویت ما در آموزش و پرورش، حفظ سلامت دانش‌ آموزان بوده و تمهیدات لازم برای آموزش حضوری اندیشیده شده است.

وی گفت: در شیوه‌نامه‌های بهداشتی قبلی فاصله‌گذاری اجتماعی در مدارس و کلاس‌های درس مطرح بود که در شیوه‌نامه جدید فاصله‌گذاری حذف شده و استفاده از ماسک و تهویه کلاس‌ها مدنظر قرار دارد.

وی افزود: مدارس به صورت روزانه، محلول پاشی و ضدعفونی می‌شود و نیروهای خدماتی با رعایت کامل نکات بهداشتی آموزش داده شده، خدمات‌رسانی می‌کنند.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: همچنین مدیران با تهیه ماسک و مواد شوینده و ضدعفونی، شرایط را برای رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی فراهم می کنند.

خطیب زاده گفت: نیاز است اولیا در هنگام حضور دانش آموزان در مدارس توصیه‌های لازم در زمینه رعایت توصیه‌های خودمراقبتی و همراه داشتن تجهیزات بهداشتی را به دانش آموزان داشته باشند تا در مدت زمان باقی مانده از سال تحصیلی جاری عقب ماندگی‌های درسی جبران شود.

وی گفت:به دلیل اهمیت بسیار بالای سلامت دانش آموزان، چنانچه مواردی از شیوع مجدد بیمای و افزایش مبتلایان در مدرسه ای مشاهده شود لازم است مدیران مدارس نسبت به ثبت اطلاعات مبتلایان در سامانه نظام مراقبت ( کووید ۱۹ ایران من ) در اسرع وقت اقدام کنند و مراتب به نزدیکترین مرکز جامع خدمات سلامت زیرپوشش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ارجاع شود.

وی افزود: دانش آموزان مبتلا به کرونا یا دارای علائم ابتلا به این ویروس یا داشتن بیماری زمینه ای با تایید پزشک و رضایت والدین می‌توانند از بستر شاد، آموزش‌های لازم را دنبال کنند.

خطیب زاده در ادامه گفت: مربیانی که دارای علائم کرونا و یا مبتلا به کرونا باشند، آموزش دانش آموزان آن کلاس به صورت غیر حضوری و در فضای مجازی برگزار خواهد شد.

۱۸۷ هزار و ۷۵ دانش آموز خراسان شمالی در بیش از ۲ هزار باب آموزشگاه استان زیر نظر ۱۹ هزار نفر معلم تحصیل می کنند که از این تعداد ۱۰۷ هزار و ۱۰۰ دانش آموز در مقطع ابتدایی و مابقی متوسطه است.

 در مجموع ۴۸ درصد دانش آموزان استان را دختران تشکیل می دهند و ۳۸ درصد دانش آموزان در مناطق روستایی مشغول به تحصیل هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha