۱۸ فروردین ۱۴۰۱، ۱۵:۱۹
کد خبرنگار: 1347
کد خبر: 84708101
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سموم نامرغوب به ۱۰ هزار کندوی زنبور عسل مهاباد خسارت جدی زد

مهاباد - ایرنا - مدیرعامل تعاونی زنبوداران مهاباد گفت: استفاده از سموم نامرغوب برای سم پاشی مزارع کشاورزی به بیش از ۱۰ هزار کندوی زنبور عسل این شهرستان خسارت جدی وارد کرده است.

مسعود عبدالهی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با دریافت گزارش های متعدد از زنبورداران دشت «شهرویران» مهاباد مشخص شد، بیش از ۵۰ درصد جمعیت زنبور عسل حدود ۱۰ هزار کندوی این منطقه تلف شده اند.

وی ادامه داد: استفاده از سم نامرغوب برای سم پاشی اراضی کشاورزی به ویژه یونجه در این منطقه موجب شده، بوی حاصل از آن زنبورهای شعاع ۳۰۰ متری هر مرزعه را از بین ببرد.

مدیرعامل تعاونی زنبوداران مهاباد با بیان اینکه این خسارت سال گذشته نیز به زنبورداران منطقه وارد شده است، بیان کرد: سم های استفاده شده در این مزارع از طریق جهاد کشاورزی و منابع مجوز دار در اختیار کشاورزان قرار گرفته است و متاسفانه موجب خسارت مالی فراوانی به زنبورداران شده است.

عبدالهی، با اشاره به اینکه در این رابطه نیز جلسه ای با نمایندگان جهاد کشاورزی تشکیل شده است، گفت: انتظار داریم علت این حادثه بررسی و زیان وارد شده بر زنبوداران جبران شود.

به گزارش ایرنا، با اعلام جهاد کشاورزی علت حادثه و مشکلات مربوط به سم واگذار شده به کشاورزان در دست بررسی و نتایج آن طی هفته آینده اعلام خواهد شد.

مهاباد با داشتن ۵۴ هزار کندو و تولید بیش از ۵۰۰ تن عسل یکی از مراکز مهم تولید عسل مرغوب و باکیفیت در آذربایجان‌غربی به شمار می‌رود. 

تعاونی زنبورداران مهاباد در سال ۱۳۸۶ تاسیس شده و هم‌اکنون دارای بیش از ۴۵۰ عضو فعال دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha