۱۸ فروردین ۱۴۰۱، ۱۳:۵۵
کد خبرنگار: 2202
کد خبر: 84708177
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۴۷ زندانی سال گذشته در خراسان جنوبی آزاد شدند

بیرجند - ایرنا - رییس کل دادگستری خراسان جنوبی گفت: ۱۴۷ زندانی جرایم غیرعمد سال گذشته با همت ستاد دیه استان و کمک خیرین آزاد شدند که بیشتر آنان به خاطر مسائل مالی در زندان بودند.

حجت‌الاسلام "ابراهیم حمیدی" روز پنجشنبه در دیدار اعضای هیات امنای ستاد دیه استان با حجت‌الاسلام و المسلمین سید "علیرضا عبادی" نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند افزود: از این تعداد ۷۲ نفر مربوط به بدهی مالی، ۶۰ نفر مهریه، ۱۴ نفر نفقه و یک نفر دیه بوده است که شامل ۱۴۳ نفر مرد و چهار نفر زن هستند.

وی مجموع بدهی این زندانیان را ۵۲.۵ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: ۱۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان با گذشت شکات، ۸۷۰ میلیون تومان آورده زندانی، ۲۸ میلیارد تومان حکم اعصار، ۲ میلیارد و ۴۰۰ توسط خیرین، یک میلیارد و ۳۶۰ میلیون تومان توسط ستاد دیه کشور و ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان توسط بانک‌های عامل به‌صورت تسهیلات قرض‌الحسنه تامین شده است.

رییس شورای قضایی استان خراسان جنوبی بیان کرد: در حال حاضر ۷۰ زندانی غیرعمد در زندان‌های استان داریم که عمدتا برای مسائل مالی در بند هستند و امیدواریم با گلریزان‌های ماه مبارک رمضان و با همکاری استانداری، فرمانداری‌ها و ائمه جمعه بتوانیم زمینه را برای آزادسازی این زندانیان فراهم سازیم.

وی افزود: همچنین سال گذشته ۳۴۶ زندانی در خراسان جنوبی مشمول عفو رهبری شدند که حکم ۴۷ نفر از آنان اعدام بوده است.

حجت‌الاسلام حمیدی گفت: در کمیسیون عفو استان زندانیانی که ابراز پشیمانی کنند و برای متولیان محرز شود که ورود آنها به جامعه مشکلی ندارد برای عفو رهبری پیشنهاد می‌شوند که عده‌ای آزاد و برای عده‌ای نیز تخفیف محکومیت لحاظ می‌شود.

وی اضافه کرد: انجمن حمایت از خانواده‌های زندانیان در سراسر استان فعال است که در مرکز استان ۵۶۰ خانواده را تحت پوشش قرار داده و سال گذشته ۱۱ میلیارد تومان به خانواده زندانیان در قالب انجمن کمک شده است.

رییس کل دادگستری خراسان جنوبی گفت: این انجمن سال گذشته زمینه آزادی ۱۴۰ زندانی را با مبلغ ۳.۵ میلیارد تومان فراهم کرد و سه هزار و ۱۰۰ بسته معیشتی را با مبلغ ۱.۵ میلیارد تومان بین جامعه هدف توزیع کرده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته با وجود شیوع کرونا یک میلیارد تومان در گلریزان ماه رمضان جمع‌آوری شد افزود: امیدواریم در ماه رمضان امسال نیز با همکاری و هم‌افزایی تمامی دستگاه‌های اجرایی و مردم بتوانیم زمینه آزادسازی تعداد قابل توجهی از زندانیان غیرعمد را فراهم کنیم که از عوامل مهم در کاهش آسیب‌های اجتماعی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha