۲۱ فروردین ۱۴۰۱، ۱۰:۵۹
کد خبرنگار: 2205
کد خبر: 84710931
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

زندانیان غیرعمد خراسان جنوبی بیش از ۱۷ میلیارد تومان بدهی دارند

بیرجند - ایرنا - مدیر ستاد دیه خراسان جنوبی گفت: ۷۰ زندانی جرایم غیرعمد با بدهی ۱۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در زندان‌های خراسان جنوبی به سر می‌برند که چشم انتظار کمک مردم و خیرین هستند.

غلامرضا حسین‌پور روز یکشنبه در نشست هماهنگی و برنامه‌ریزی جشن گلریزان ستاد دیه خراسان جنوبی که با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار برگزار شد افزود: بدهی این افراد شامل مهریه، نفقه و مالی است که ۲۷ نفر بدهی مالی دارند و در برخی شهرستان‌ها از جمله نهبندان زندانی جرایم غیرعمد نداریم.

وی بیان کرد: جشن گلریزان برای زندانیان جرایم غیرعمد استان در پانزدهم ماه مبارک رمضان همزمان با سالروز ولادت امام حسن مجتبی (ع) در فرهنگسرای شهر بیرجند برگزار می‌شود.

مدیر ستاد دیه خراسان جنوبی گفت: امیدواریم با همکاری، همراهی و همدلی دستگاه‌های اجرایی، مردم و خیرین زندانی جرایم غیرعمد در استان نداشته باشیم و ظرفیت لازم برای تحقق این هدف وجود دارد.

وی افزود: سال گذشته در زمینه آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد استان، ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان کمک مالی جمع‌آوری شد.

حسین‌پور اظهار داشت: مقام معظم رهبری در ماه رمضان سال جاری کمک مالی خود را برای آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد به ۲ برابر افزایش دادند که نشان از تایید و اهمیت این کار خیر از سوی ایشان دارد و باید برای تحقق این امر امسال همه ما اهتمام و تلاش ویژه‌ای داشته باشیم.

وی گفت: آزادی زندانیان جرایم غیرعمد در استان براساس شیوه‌نامه و دستورالعمل‌های ابلاغی انجام می‌شود و تاکنون در زمینه آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد پرونده برگشتی از مرکز نداشته‌ایم.

مدیر ستاد دیه خراسان جنوبی ادامه داد: براساس دستور استاندار خراسان جنوبی در تمامی شهرستان‌های استان جشن گلریزان برگزار می‌شود و ما نیز همکاری لازم را خواهیم داشت.

وی گفت: درخواست ما از اداره کل ورزش‌ و جوانان این است که برای دریافت کمک مالی، تمامی هیات‌های ورزشی به‌خصوص هیات ورزش زورخانه‌ای را پای کار بیاورد.

حسین‌پور افزود: همچنین ادارات کل درخواست داریم خیرین شناسایی شده را برای حضور در جشن گلریزان به ستاد دیه خراسان جنوبی معرفی کنند.

بنابر اعلام مسوولان قضایی خراسان جنوبی ۱۴۷ زندانی جرایم غیرعمد سال گذشته با همت ستاد دیه استان و کمک خیرین آزاد شدند که بیشتر آنان به خاطر مسائل مالی در زندان بودند.

۷۲ نفر از این تعداد مربوط به بدهی مالی، ۶۰ نفر مهریه، ۱۴ نفر نفقه و یک نفر دیه بوده است که شامل ۱۴۳ نفر مرد و چهار نفر زن هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha