۱۸ فروردین ۱۴۰۱، ۱۹:۰۹
کد خبرنگار: 895
کد خبر: 84708436
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نماینده مجلس: تفرفه‌افکنی هدف مهم دشمنان در حوادث تروریستی است

گناباد-ایرنا- نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی گفت: دشمنان و ایادی وابسته به استکبار جهانی تلاش می‌کنند که با تفرقه بین مسلمانان از طریق اقداماتی مانند حادثه تروریستی در حرم رضوی به اهداف خصمانه خود دست یابند.

محمد صفایی دلویی روز پنج‌شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: دشمنان با انجام حادثه تروریستی در حرم مطهر رضوی بدنبال تفرقه‌افکنی و خدشه دار کردن جایگاه و موقعیت ایران در سطح منطقه‌ای و جهانی هستند ولی راه به جایی نمی‌برند.

وی بیان کرد: با بصیرت ملت مومن و انقلابی همه اهداف دشمنان خنثی می‌شود و آنان در نیل به اهدافشان ناکام خواهند ماند.

صفایی خاطر نشان کرد: عوامل وابسته به استکبار جهانی و گروهک تکفیری با انجام حادثه تروریستی و جنایت در حرم مطهر رضوی که منجر به شهادت دو نفر از روحانیون و مجروح شدن یک روحانی دیگر شد، بدنبال کاشتن تخم نفاق در بین ملتها هستند و بدین طریق قصد دارند از روند رو به رشد موقعیت کشورمان در سطح منطقه‌ای و جهانی جلوگیری کنند.

نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی گفت: موفقیتهای کشورمان در سنوات  اخیر در سطوح ملی و بین‌المللی، نقش ایران در محور مقاومت، پیوستن به پیمان شانگهای و دیگر دستاوردها، ایران را در آستانه  تبدیل به یک قدرت برتر منطقه‌ای و جهانی قرار داده است.

یک فرد تکفیری روز سه شنبه ۱۶ فروردین ماه در صحن پیامبر اعظم حرم امام رضا(ع) با چاقو به سه روحانی حمله کرد.
هر سه روحانی که در این حادثه مورد سوء قصد قرار گرفتند از فعالان و ساکنان حاشیه شهر مشهد بوده اند.در این حمله تروریستی حجت‌الاسلام اصلانی بر اثر شدت جراحات وارده به شهادت رسید و حجت الاسلام دارایی نیز امروز بر اثر شدت جراحات در بیمارستان به شهادت رسید.

 مراسم تشییع شهید حادثه تروریستی در حرم مطهر رضوی، حجت‌الاسلام محمد اصلانی ظهر پنجشنبه با حضور اقشار مختلف مردم و مسوولان برگزار شد .

پیکر شهید والامقام اصلانی بعد از تشییع در رواق حضرت زهرا (س) حرم امام رضا(ع) به خاک سپرده شد.

صبح دیروز نیز مراسم تشییع این شهید والامقام در زادگاهش شهر سده خواف برگزار شد و چهارشنبه شب نیز آیین وداع با پیکر شهید حادثه تروریستی روز شانزدهم فروردین در حرم مطهر رضوی، با سخنرانی تولیت آستان قدس رضوی در صحن پیامبر اعظم(ص) برگزار شد.

 حجت الاسلام صادق دارایی مجروح دیگر حادثه تروریستی حرم مطهر رضوی که در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان شهید کامیاب مشهد بستری بود، عصر پنجشنبه به مقام والای شهادت نایل شد و جان به جان آفرین تسلیم کرد.

مرکز شهرستان ۹۳ هزار نفری گناباد در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha