۱۸ فروردین ۱۴۰۱، ۲۱:۲۱
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 84708459
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بازتاب ظرفیت‌های گردشگری کردستان در رسانه ملی ضروری است

سنندج- ایرنا- استاندار کردستان گفت: کردستان ظرفیت بالایی در زمینه گردشگری دارد که معرفی این بستر از سوی رسانه ملی ضروری است.

به گزارش ایرنا، اسماعیل زارعی کوشا روز پنجشنبه در دیدار با سرپرست معاونت امور استانهای سازمان صدا و سیما اظهار داشت: کردستان یکی از استانهای زیبا و منحصر به فرد در کشور است و باید به یکی از قطب های اصلی گردشگری کشور تبدیل شود.

وی ادامه داد: بازتاب مناسب ظرفیت های گردشگری استان کردستان در قالب رسانه ملی و دیگر رسانه های جمعی ضروری است و باید این مهم مورد توجه جدی صورت گیرد.

استاندار کردستان به فرهنگ غنی مردم این منطقه اشاره کرد و افزود: مردم کردستان با فرهنگ بو مهمانپذیر هستند و این استعدادها و ظرفیت ها باید بیش از گذشته برجسته شود.

زارعی کوشا به حمایت های صورت گرفته از فعالیت های فرهنگی و هنری اشاره کرد و یادآور شد: میزان فرهیختگی در کردستان بالاست و باید از این استعداد در راستای کمک به توسعه استان استفاده کرد.

سرپرست معاونت امور استانهای سازمان صدا و سیما هم با تقدیر از استاندار کردستان برای حمایت از برنامه ها و فعالیت های شبکه استانی، اظهار کرد: شبکه کردستان در کنار خدمات دولت در کردستان به توسعه بهتر این خطه کمک می کند.

مهدی رحمتی ضمن تقدیر از حمایت استاندار کردستان در راستای تولید سریال سنجر خان، افزود: بدون شک این اثر فاخر تصویری تازه از کردستان ارائه می کند.

وی گفت: بخش اصلی عوامل بازی و تولید سریال سنجر خان بومی کردستان هستند و این مهم ظرفیت و استعداد بالای فرهنگی و هنری کردستان را نشان می دهد.

برای نخستین بار پاییز ۱۳۲۷ اولین فرستنده رادیویی متعلق به ارتش در سنندج آغاز به کار کرد اما شروع به کار مرکز رادیو و تلویزیونی در سنندج به سال ۱۳۵۰ بر می گردد و برنامه های شبکه اول سیما برای شهروندان سنندجی پخش می شد.

بعد از پیروزی انقلاب در سال ۱۳۶۳ استودیوهای جدید ضبط و پخش برنامه های محلی صداوسیمای مرکز کردستان راه اندازی شد که ابتدا سه ساعت در شبانه روز و بعدها پنج ساعت برنامه داشت.
شروع به کار شبکه استانی سیما پنج سال بعد از صدا بود و ۲۵ آذر ۱۳۸۰ با تولید و پخش پنج ساعت برنامه در روز، از طریق ۱۸۰ ایستگاه تلویزیونی و رادیویی فعالیت خود را آغاز کرد که در استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، کرمانشاه و شمال عراق هم قابل دریافت بود.

صداوسیمای مرکز کردستان هم اکنون با ۴۲۰ ایستگاه رادیو تلوزیونی، پوشش ۹۸ درصدی جمعیت استان را در اختیار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha