۱۷ فروردین ۱۴۰۱، ۱۱:۱۰
کد خبرنگار: 957
کد خبر: 84706864
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار کردستان: دستگاه‌ها برای آبرسانی روستایی همکاری کامل با سپاه داشته باشند

سنندج- ایرنا- استاندار کردستان به برنامه‌ریزی برای عملیات آبرسانی به ۱۶۹ روستای استان توسط سپاه و گروه‌های جهادی اشاره کرد و گفت: همه دستگاه‌ها خود را صاحب کار بدانند و در این رابطه احساس مسوولیت کنند تا مشکل کم آبی این روستاها رفع شود.

به گزارش ایرنا، اسماعیل زارعی‌کوشا روز چهارشنبه در جلسه کارگروه بسیج جهاد سازندگی کردستان با موضوع بررسی آبرسانی روستایی اظهار داشت: آبرسانی به این روستاها کار بزرگی است که توسط گروه های جهادی صورت می گیرد و قرار است طی ۳۰ ماه انجام شود اما انتظار داریم به ۲۰ ماه کاهش یابد.

وی با بیان اینکه هماهنگی ها بین دستگاه ها برای اجرای این طرح باید به اوج برسد، اضافه کرد: نباید عملیات اجرایی این پروژه معطل کار بوروکراسی اداری و مکاتبات شود.

استاندار کردستان بر لزوم پاسخ استعلام ها در کمترین زمان تاکید کرد و افزود: طرح طوری انجام شود که در هزینه ها صرفه جویی لازم صورت گیرد و با کمترین آسیب و معارض مواجه شود.

زارعی کوشا ادامه داد: سعی شود در صورت امکان همه اعتبارات طرح آبرسانی به این روستاها در استان هزینه و ابزار و لوله و مواد لازم در همین منطقه تامین شود.

وی بر لزوم تهیه مصالح و خرید و ذخیره سازی آن در استان پیش از اجرای طرح تاکید کرد و گفت: شرکت آبفا مختصات و نقشه های طرح را ظرف یک هفته در اختیار دستگاه های مرتبط قرار دهد.

استاندار کردستان اطلاع رسانی و ورود رسانه ها برای آگاه کردن مردم در زمینه اجرای این طرح را مهم دانست و اظهار داشت: یکی از وظیفه رسانه ها امید آفرینی است، البته امید آفرینی واقعی نه واهی.

زارعی کوشا با اشاره به اجرای طرح های محرومیت زدایی توسط گروه های جهادی، افزود: این طرح بزرگ آبرسانی می تواند مقدمه ای برای تقویت گروه های جهادی و همکاری با دستگاه های اجرایی باشد

بیش از پنج هزار میلیارد ریال اعتبار برای آبرسانی به ۱۶۹ روستا

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان نیز اظهار داشت: در سال های گذشته بخش محرومیت‌زدایی سپاه اقدامات مختلفی انجام داده است و امسال علاوه بر آن، مقرر است، ۱۶۹ روستای استان و دارای تنش آبی، از آب شرب پایدار بهره‌مند شوند.

سردار سیدصادق حسینی با بیان اینکه آبرسانی به این روستاه ها طی یک تا ۲ سال و به صورت تک روستایی و مجتمعی انجام خواهد شد، افزود: هفته آینده عملیات اجرایی آبرسانی به روستاهای دارای تنش آبی در شهرستان مریوان آغاز خواهد شد.

وی خواستار همکاری و حمایت دستگاه‌های مختلف برای آبرسانی به این روستاها شد و ادامه داد: برای آبرسانی به این روستاها از محل اعتبارات محرومیت زدایی، ۲ هزار و ۹۱۰ میلیارد ریال اختصاص یافته بود که به پنج هزار و ۲۷۸ میلیارد ریال افزایش یافت.

۶۵۴ روستای کردستان تحت پوشش شرکت آبفا نیست

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کردستان هم با بیان اینکه امسال ۸۰۰ میلیارد ریال برای آبرسانی روستایی به این شرکت اختصاص یافته است، افزود: معمولا اعتبارات ملی آبرسانی به صورت ۱۰۰ درصدی تخصیص نمی‌یابد که باعث شده هنوز ۶۵۴ روستای استان تحت پوشش شرکت آبفا نباشند.

محمد فرهاد به تلاش و جدیت دولت سیزدهم برای اجرای پروژه‌های محرومیت زدایی به ویژه آبرسانی روستایی اشاره کرد و ادامه داد: رتبه کردستان از لحاظ اعتبارات آبرسانی روستایی؛ چهارمین استان کشور است و مقرر شده طی ۳۰ ماه، با همکاری قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) و معین آن یعنی سپاه،  آبرسانی به ۱۶۹ روستای استان انجام شود.

وی با اشاره به اینکه از یک هزار و ۶۷۷ روستای استان یک هزار و ۲۳ روستا تحت پوشش شرکت آبفا است، اضافه کرد: در حال حاضر ۷۶ درصد جمعیت روستایی استان زیر پوشش بوده و از خدمات این شرکت بهره مند هستند.

استان کردستان با یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفر جمعیت، ۱۰ شهرستان، ۳۲ شهر، ۳۱ بخش، ۸۶ دهستان و یک هزار و ۶۷۷ روستای دارای سکنه دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha