محیط زیست: وزش باد عامل ایجاد آلودگی هوا در همدان است

همدان - ایرنا- معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان گفت: وزش باد موجب خیرش گرد و غبار و آلوده شدن هوای این استان شده است.

سیدعادل عربی روز جمعه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بر اساس اطلاعات ایستگاه های سنجش آلودگی هوا و با توجه به شرایط جوی استان به ویژه وزش باد، غلظت آلاینده ذرات با قطر ۱۰ میکرون در شهر همدان بالاتر از حد مجاز و بیانگر شرایط ناسالم برای همه گروه ها است.

وی اضافه کرد: وضعیت آلودگی هوا در شهرهای نهاوند و ملایر با رسیدن به عدد ۳۵۰ به ۳.۵ برابر بیش از حد مجاز رسیده و این ۲ شهرستان هم اینک در وضعیت خطرناک بوده و آلوده ترین مناطق استان به شمار می روند.

معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان افزود: شاخص کیفیوهوای شهر همدان از عصر روز گذشته در شرایط ناسالم برای همه گروه ها قرار گرفته و امروز نیز این وضعیت ادامه داشت که احتمال می رود این شرایط فردا نیز در استان حاکم باشد.

به گفته عربی، وزش باد در کنار خشک بودن سطح زمین و نبود رطوبت به علت کاهش بارندگی و نبود پوشش گیاهی، عامل بروز گرد و غبار و آلودگی هوای این استان است.

شاخص کیفیت هوا معیاری برای تعیین روزانه آلاینده های جوی و میزان ارتباط آن با سطوح سلامت افراد است که به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک یا سبز، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط سالم یا زرد، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه حساس یا نارنجی، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم برای همه یا قرمز، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم یا بنفش و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک یا ارغوانی تعیین شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha