۳۰ فروردین ۱۴۰۱، ۹:۵۷
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 84708949
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

هفت هزار تن جو یارانه‌ای پارسال در اختیار عشایر خراسان شمالی قرار گرفت 

بجنورد-ایرنا- مدیرکل امور عشایری خراسان شمالی گفت: سال گذشته  هفت هزار تن جو با قیمت یارانه ای برای کاهش اثرات خشکسالی در اختیار عشایر استان قرار گرفت که این روند در صورت نیاز ادامه خواهد داشت. 

محمدرضا قلی پور روز سه‌شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: جو یارانه ای به طور میانگین با قیمت ۲ هزار و ۲۳۰ تومان به ازای هر کیلوگرم میان این دامداران توزیع شده است و علاوه بر آن در این مدت ۱۵ هزار تن کنسانتره با قیمت متوسط پنج هزار و ۵۰۰ تومان در هر کیلوگرم برای تغذیه دستی دام عشایر توزیع شده است.

وی گفت: برای کاهش دغدغه عشایر، پارسال ۲ هزار و ۲۲۰ تن آرد، بیش از یک میلیون و ۲۷۴ هزار لیتر نفت سفید و ۱۰۳ هزار و ۷۳۳ کیلوگرم کپسول گاز  میان این تولیدکنندگان توزیع شد.

وی درباره خرید تضمینی دام عشایر در سال گذشته اظهار داشت: سال گذشته ۱۱ هزار و ۲۱۴ راس از این دامداران به صورت تضمینی خریداری شدکه در مجموع دام عشایر به وزن ۵۴۲ هزار  کیلوگرم در قالب این طرح راهی کشتارگاه ها شد. 

مدیرکل امور عشایری خراسان شمالی قیمت هر کیلوگرم دام زنده در قالب خرید تضمینی را به طور ترکیبی ( بره، بز و گوسفند) حدود ۴۵ هزار تومان اعلام کرد و اظهار داشت: این طرح در هشت استان درگیر خشکسالی از جمله خراسان شمالی اجرا شد و هر دامدار به ازای تحویل هر کیلوگرم دام زنده سه کیلوگرم جو یارانه ای تحویل گرفت.

۳۰ هزار نفر عشایر خراسان شمالی در قالب پنج هزار و ۳۵۰ خانوار  حدود ۷۰۰ هزار راس دام سبک در اختیار دارند که ۲۵ درصد گوشت استان را تولید می‌کنند. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha