۲۴ فروردین ۱۴۰۱، ۹:۴۷
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 84709747
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پارسال ۸۸۶ مددجوی بهزیستی خراسان شمالی خانه‌دار شدند

بجنورد- ایرنا- مسوول مسکن اداره کل بهزیستی خراسان شمالی گفت: پارسال ۸۸۶ مددجوی زیر پوشش این نهاد حمایتی در استان خانه‌دار شدند.

هادی قافله باشیان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در سال گذشته بیش از ۴۵ میلیارد تومان اعتبار برای ساخت و ساز مسکن مددجویان زیر پوشش این نهاد حمایتی جذب شد.

وی با بیان اینکه تحویل واحد های مسکونی برای مددجویان بهزیستی در سال گذشته نسبت به سال ۹۹ حدود سه برابر افزایش یافت افزود: در سال ۹۹ نیز حدود ۳۰۰ واحد مسکونی به مددجویان تحویل داده شد که بیش از ۱۰ میلیارد تومان نیز اعتبار جذب شده بود.

قافله باشیان اظهار داشت: این واحدهای مسکونی شامل مسکن مهر و ملی بوده است که با کمک های بلاعوض ساخته شد.

سه هزار و ۵۰۰ مددجوی بهزیستی استان مسکن ندارند

مسوول مسکن اداره کل بهزیستی خراسان شمالی گفت: بر اساس بررسی‌های انجام شده حدود سه هزار و ۵۰۰ مددجوی بهزیستی در شهرها و روستاهای این استان مسکن ندارند.

قافله باشیان با بیان اینکه خراسان شمالی جزو استان های کم درآمد کشور است گفت: حدود یک هشتم جمعیت استان زیر پوشش این نهاد قرار دارند که نیازمند توجه حمایت های بیشتر در حوزه ها مختلف بویژه مسکن هستند.

وی بر حمایت خیران در راستای ساخت مسکن تاکید کرد و افزود: از نیکوکاران می خواهیم که در این زمینه نیز مشارکت داشته باشند تا بخشی از مشکلات این قشر را برطرف کنیم.

قافله باشیان در بخش دیگری از سخنانش بر آسان سازی طرح مسکن ملی برای مددجویان بهزیستی تاکید کرد و افزود: تسهیلات ساخت مسکن باید برای اقشار کم درآمد و مددجویان بهزیستی پایین تر از ۱۸ درصد باشد تا آنان بتوانند از این مزایا بهره مند شوند.

وی گفت: همچنین برخی از شرایط دریافت مسکن ملی باید برای مددجویان متفاوت از سایر اقشار باشد به طور مثال شرایط ازدواج برای مددجویان زیر پوشش بهزیستی سخت است که بعضا با سنین بالا نیز مجرد هستند.

مسوول مسکن اداره کل بهزیستی خراسان شمالی اظهار داشت: همچنین تهیه آورده برای استفاده از طرح ملی مسکن برای مددجویان سخت است که باید برای قشر مددجو آورده کمتر و اقساطی شود و همچنین از خیران نیز می خواهیم در این زمینه مشارکت داشته باشند تا این قشر نیز سرپناهی برای گذران زندگی داشته باشند.

قافله باشیان اظهار داشت: از زمان اجرای طرح نهضت مسکن برای مددجویان از سال ۹۰ تاکنون بهزیستی استان یکهزار و ۷۰۹ خانوار در قالب مسکن مهر ثبت نام کرذه بودند.

۱۱۰ هزار نفر از جمعیت استان ۸۶۳ هزار نفری زیر پوشش این نهاد قرار دارند که نیازمند توجه حمایت های بیشتر در حوزه ها مختلف به ویژه مسکن هستند.

از مجموع این تعداد ۲۵ هزار نفر معلول هستند.

طبق آمار اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی در مجموع نیاز به مسکن به حدود ۱۸ هزار واحد برای تمامی اقشار در این استان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha