۱۸ بهمن ۱۴۰۰، ۱۰:۱۰
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 84640422
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۷۲ خانوار زیر پوشش بهزیستی خراسان شمالی خانه‌دار شدند

بجنورد- ایرنا- مسوول مسکن اداره کل بهزیستی خراسان شمالی گفت: به مناسب دهه مبارک فجر ۷۲ خانوار زیر پوشش این نهاد حمایتی خانه‌دار شدند که علاوه بر تسهیلات بانکی ۵۰ میلیون تومان کمک بلاعوض نیر به هر مددجو پرداخت شد.

هادی قافله باشیان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این خانوارها شامل زنان سرپرست خانوار و مددجویان دارای معلول در شهرها و روستاهای استان هستند که صاحب خانه شدند.

وی گفت: بر اساس بررسی‌های انجام شده ۲ هزار و ۸۰۰ مددجوی بهزیستی در شهرها و روستاهای این استان مسکن ندارند که از این تعداد۲ هزار و ۳۰۰ خانوار در شهرها و مابقی در روستاها سکونت دارند.

قافله باشیان بر خانه‌دار شدن مددجویان تاکید کرد و افزود: طبق برنامه ریزی اداره کل بهزیستی استان باید امسال ۸۰۰ واحد مسکونی در شهر و روستا برای مددجویان زیر پوشش این نهاد حمایتی بسازد که از اول سال جاری تاکنون ۴۲۸ واحد ساخته و تحویل داده و مابقی با میزان پیشرفت های متفاوت باقی مانده است که تلاش می کنیم روند ساخت و ساز شتاب داشته باشد.

وی اظهار داشت: از زمان اجرای طرح نهضت مسکن برای مددجویان از سال ۹۰ تاکنون بهزیستی استان یکهزار و ۷۰۹ خانوار در قالب مسکن مهر ثبت نام کرده اند که تاکنون ۷۸۶ واحد ساخته و به آنان واگذار شده و مابقی با در دست اقدام است.

وی افزود: برای ساخت این واحدها هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.

مسوول مسکن اداره کل بهزیستی خراسان شمالی گفت: در قالب مسکن تعاونی نیز ۱۱۳ مددجوی زیر پوشش را برای ساخت ساماندهی و واحدهای احداث و تحویل شدند که در این زمینه نیز یک میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

وی اظهار داشت: در قالب ساخت و خرید از سوی خود مددجویان نیز سه هزار و ۷۱۴ خانوار اقدام کردند که تاکنون از مجموع این تعداد ۲ هزار و ۵۰۰ واحد تکمیل شده است.

قافله باشیان افزود: برای تکمیل این واحد های مسکونی ۲۸ میلیارد تومان به مددجویان کمک شد.

وی اظهار داشت: ۱۱۰ هزار نفر که شامل یک هشتم جمعیت استان می شود زیر پوشش این نهاد قرار دارند که نیازمند توجه حمایت های بیشتر در حوزه ها مختلف به ویژه مسکن هستند.

از مجموع این تعداد ۲۵ هزار نفر معلول هستند.

طبق آمار اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی در مجموع نیاز به مسکن به حدود ۱۸ هزار واحد برای تمامی اقشار در این استان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha