۶ فروردین ۱۴۰۲، ۷:۴۸
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 85065874
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۳۰۶ مبلغ دینی به روستاهای خراسان‌شمالی اعزام شدند

بجنورد- ایرنا- معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: ۳۰۶ مبلغ به مناسبت ماه مبارک رمضان برای تبلیغ احکام دینی به روستاهای استان اعزام شدند.

حجت‌الاسلام ناصر هدایتی روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این مبلغان دینی اعزام شده جدای از ۱۹۰ روحانی مستقر در مساجد روستاها هستند که در ماه مبارک رمضان فعالیت تبلیغی دارند.

وی با بیان اینکه تبیین فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص شعار سال، فرزندآوری از اولویت های تبلیغی است، گفت: بیان احکام و تفسیر قرآن، احیای امر به معروف و نهی از منکر، آسیب‌های اجتماعی، حجاب و عفاف، تاکید بر لزوم افزایش جمعیت و ترویج سبک زندگی اسلامی از موضوعات سخنرانی مبلغان خواهد بود.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی یادآور شد: مردم هر منطقه اگر نیازی به مبلغ در ماه مبارک رمضان دارند، به ادارات تبلیغات اسلامی در شهرستان‌ها مراجعه و درخواست خود را ارائه کنند.

حجت‌الاسلام هدایتی با اشاره به اجرای طرح "محله همدل" در روستاهای خراسان شمالی، خاطرنشان کرد: کنشگران اصلی اجرای محله همدل، روحانیون، ائمه جماعات مساجد و هیات های مذهبی هستند.

وی با بیان اینکه طرح محل همدل به دنبال تقویت پیوندهای اجتماعی و گره گشایی از مشکلات مردم است، افزود: مجموعه‌های مردمی مرتبط با تبلیغات اسلامی موظف هستند با محوریت امام محله مشکلات مردمی محله را شناسایی و برای رفع آن با کمک افراد همان محل اقدام کنند.

استان خراسان شمالی هزار و ۱۰۲ مسجد دارد که ۹۰۰ باب آن مربوط به نواحی روستایی است.

حدود ۴۴ درصد جمعیت خراسان شمالی در روستاها سکونت دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha