قیمت گوجه فرنگی و سیب زمینی در خراسان جنوبی کاهش یافت

بیرجند - ایرنا - معاون بازرگانی و بازاریابی مدیریت تعاون روستایی خراسان جنوبی گفت: با واردات سیب‌ زمینی و گوجه فرنگی از استان‌های دیگر، قیمت این محصولات در استان روند کاهشی به خود گرفته است.

مصطفی هاشمی‌پور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: محموله ۱۰ تنی گوجه فرنگی را دیروز از جیرفت وارد استان کردیم که قیمت این محصول در بازار ۳۵ درصد کاهشی شد.

وی گفت: هر کیلوگرم گوجه فرنگی تنظیم بازار در روز بازار پاسداران به‌صورت سبدی ۱۱ هزار تومان و کیلویی ۱۲ هزار تومان عرضه می‌شود و به‌زودی توزیع گوجه فرنگی تنظیم بازار در روز بازار غفاری و سایر میوه فروشی‌های شهر بیرجند را در صورت تقاضا خواهیم داشت.

معاون بازرگانی و بازاریابی مدیریت تعاون روستایی خراسان جنوبی با بیان اینکه عرضه این مقدار گوجه فرنگی به بازار مرکز استان نقش موثری در کاهش قیمت داشته است افزود: قیمت هر کیلوگرم گوجه فرنگی از ۲۳ هزار تومان در هفته گذشته به ۱۶ هزار تومان در زمان حاضر رسیده است.

وی اظهار داشت: در راستای تنظیم بازار استان و کاهش قیمت گوجه فرنگی، واردات این محصول به استان تا اشباع و تنظیم بازار ادامه خواهد داشت.

هاشمی‌پور با بیان اینکه محموله‌های بعدی گوجه فرنگی در راه استان است گفت: هرچه نیار مردم باشد در تامین آن مشکلی نخواهیم داشت و ارسال گوجه فرنگی به شهرستان‌ها در راستای تنظیم بازار این محصول نیز انجام خواهد شد.

وی از واردات ۱۰۰ تن سیب‌ زمینی هم خبر داد و افزود: توزیع این مقدار سیب زمینی در بازار استان باعث کاهش ۴۰ درصدی قیمت محصول شده است.

معاون بازرگانی و بازاریابی مدیریت تعاون روستایی خراسان جنوبی گفت: در هفته جاری همچنین واردات حدود ۳۰۰ تن سیب‌ زمینی از استان‌های دیگر را در راستای تنظیم بازار خواهیم داشت و هیچ مشکلی در تامین این نوع محصول نداریم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha