۳۲ هزار میلیارد ریال در حوزه صنعت آذربایجان‌غربی سرمایه‌گذاری شد

ارومیه - ایرنا - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: طی سال گذشته ۳۲ هزار و ۱۴۶ میلیارد ریال در حوزه صنعت استان سرمایه گذاری شد که نسبت به مدت مشابه سال پیش از آن بیش از ۸۰ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

غلامرضا بابایی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان سرمایه‌گذاری برای راه‌اندازی و بهره برداری از ۲۳۹ واحد تولیدی در آذربایجان‌غربی هزینه شده است.

وی ادامه داد: با راه‌اندازی این واحدهای تولیدی برای چهار هزار و ۱۰ نفر از جوانان این منطقه زمینه اشتغال فراهم شده است.

رییس سازمان صنعت، معدن وتجارت آذربایجان‌غربی گفت: همچنین طی یک سال گذشته ۲ هزار و ۴۹۵ فقره جواز تأسیس و توسعه در این استان صادر شده است.

بابایی بیان کرد: حجم سرمایه گذاری این جوازهای تاسیس نیز  ۸۱۲ هزار و ۵۰۵ میلیارد ریال پیش بینی شده است و می‌تواند برای ۵۴ هزار و ۶۰۹ نفر زمینه اشتغال ایجاد کند.

وی تاکید کرد: هدف سازمان در سال جاری ادامه روند افزایشی در حوزه صنعتی، معدنی و تجاری استان می‌باشد که برای رسیدن به این هدف مهم از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد.

آذربایجان‌غربی از نظر صنعتی یکی از استان های کم برخوردار کشور به شمار می رود و با اجرای قانون خروج از رکود، اقدامات خوبی در راستای بازگشت واحدهای تولیدی و صنعتی این استان به مدار تولید آغاز شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha