شورای شهر مشهد از تولید دانش‌بنیان حمایت همه‌جانبه دارد

مشهد- ایرنا- رییس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شورای اسلامی شهر مشهد گفت: این شورا از تولید دانش‌بنیان و اشتغال آفرین، حمایت کامل و همه جانبه خواهد داشت.

مجید دبیریان روز دوشنبه در نطق پیش از دستور جلسه علنی شورای شهر مشهد افزود: شعار سال ۱۴۰۱، " تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین"، چراغ راهی است که توسط مقام معظم رهبری برافروخته شده است.

وی خاطرنشان کرد: این نامگذاری فقط برای امسال نیست، بلکه شروع حرکت جدیدی برای همه دستگاه‌ها و توجه به اولویت‌های کشور است که شورای شهر مشهد از مخاطبان مهم این شعار است و تحقق این شعار در گرو برنامه ریزی توسط همه دستگاه‌هاست.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد تاکید کرد: مدیریت شهری مشهد نیز براساس سیاست‌های کلان ابلاغی مبنی بر توجه جدی به اقتصاد دانش بنیان، حمایت لازم از مجموعه‌های علمی و دانش پایه را باید داشته باشد که البته در مدیریت شهری مجموعه‌هایی در حمایت از نوآوری فعال شده است. 

دبیریان افزود: اقدامات شورای شهر و مدیریت شهری باید در تولید دانش بنیان و سرمایه گذاری خطرپذیر بیش از پیش گسترش یابد.

وی اضافه کرد: برنامه ریزی و کمک به پرورش استعدادها، کم کردن تشریفات اخذ مجوزها، توجه به کرامت نیروهای فعال در حوزه تولیدات دانش‌بنیان، حمایت مستقیم مادی و معنوی شرکتهای دانش بنیان، پرهیز از شعارزدگی و تدوین برنامه های عملیاتی، کمک به فراهم نمودن بازار فروش شرکتهای دانش بنیان و فراهم کردن زمینه ملی شدن شرکتهای موفق در این حوزه از جمله اقداماتی است که باید مورد توجه باشد.

دبیریان از شهردار مشهد نیز خواست تا نسبت به تدوین برنامه جامع مدیریت شهری برای تحقق شعار سال اقدامات لازم عملیاتی را اجرایی کند.

وی با اشاره به حادثه تروریستی در حرم مطهر رضوی و به شهادت دو روحانی فعال در حاشیه شهر، افزود: برای ناکام گذاشتن دشمن، باید توجه به نقاط محروم و حاشیه شهر بیش از پیش مورد تاکید و توجه شورای شهر و مدیریت شهری مشهد باشد.
 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha