سیاستمدار فرانسوی: پیشنهاد "مارین لو پن" برای ممنوعیت حجاب اشتباه است

تهران- ایرنا- سیاستمدار و شهردار بِزییِ (Béziers) فرانسه، پیشنهاد "مارین لو پن" نامزد راه یافته به دور دوم انتخابات ۲۰۲۲ ریاست جمهوری این کشور مبنی بر ممنوعیت حجاب در فرانسه را اشتباه و غیرممکن ارزیابی کرد.

به گزارش ایرنا، روبر منار (Robert Ménard) که خود وابستگی فکری به حزب راست افراطی "مجمع ملی" به رهبری لو پن دارد، در مصاحبه با شبکه تلویزیونی بِ‌اف‌ام تی‌وی (BFM TV) اظهار داشت: وقتی در یک محله ۵۰ تا ۷۰ درصد زنان محجبه زندگی می‌کنند، مردم با خود می‌گویند که این دیگر همان کشور سابق نیست.

به اعتقاد وی، اجرای طرح ممنوعیت حجاب که توسط لو پن مطرح شده، غیرممکن است.

این سیاستمدار فرانسوی تاکید کرد: این یک اشتباه است، حتی اگر نشانه‌ای از رادیکالیزه شدن اسلام باشد.

شهردار بِزییِ یادآوری کرد: بله چندین سوال وجود دارد؛ سوالاتی همچون چالش‌های مهاجرت، ناامنی، اقتدارگرایی و هویت که اینها مشکلات واقعی هستند.

روبر منار، روزنامه‌نگار، مقاله‌نویس، ناشر، سیاستمدار فرانسوی و یکی از بنیانگذاران انجمن خبرنگاران بدون مرز (RSF) است که از سال ۱۹۸۵ تا ۲۰۰۸ دبیرکل آن بود.

این سیاستمدار فرانسوی در سال ۲۰۱۴ با حمایت حزب راست افراطی جبهه ملی (که بعدها به نام مجمع ملی تغییر نام داد) به عنوان شهردار بِزییِ انتخاب شد و این موفقیت را در سال ۲۰۲۰ نیز تکرار کرد.

در فرانسه این شخصیت سیاسی را نخستین چهره از میان احزاب راست افراطی می‌شناسند که اینچنین مسئولیتی را به دست گرفته است.

جامعه مسلمان فرانسه شعارهای نامزدهای انتخاباتی همچون ناتالی پکرس، اریک زمور و مارین لو پن که بیشتر از ارزش‌های متفاوت فرانسه با محوریت اسلام هراسی و یا ضد مهاجراتی سخن می‌گویند را نگران کننده دانسته و آن را ادامه تبعیض علیه جامعه خود در فرانسه می‌دانند.

به گزارش ایرنا، پس از پایان یافتن شمارش آراء انتخابات ریاست جمهوری فرانسه، «امانوئل مکرون» رئیس جمهور فعلی و «مارین لو پن» نامزد حزب راستگرای «مجمع ملی» به دور دوم انتخابات ۲۰۲۲ ریاست جمهوری فرانسه راه یافتند.

در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری فرانسه برای ۲۴ آوریل (چهار اردیبهشت) پیش‌بینی شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha