۲۲ فروردین ۱۴۰۱، ۱۳:۴۹
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 84712657
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شاخص‌های هنر انقلاب جدا از آرمان‌های انقلابی نیست

سنندج-ایرنا- رییس حوزه هنری کردستان گفت: شاخص‌های هنر انقلاب در همان مسیر آرمان‌های انقلابی بوده و چیزی جدا از آن نیست.

به گزارش، ایرنا، امین مرادی روز دوشنبه در آیین تجلیل از هنرمندان انقلابی کردستان اظهار داشت: رشد فضایل اخلاقی و انسانی، توجه به ارزش‌های والای اسلامی و مبارزه با استکبار از جمله شاخص‌های هنر انقلاب به شمار می رود که همسو با آرمان‌های نظام و انقلاب است.

وی تفکر هنر برای هنر و مردمی بودن را از ویژگی‌های بارز هنر انقلاب اعلام کرد و گفت: هنر انقلاب با مردم معنی پیدا می کند چرا که ماهیت انقلاب و نظام اسلامی نیز مردمی بودن است.

رییس حوزه هنری کردستان  یادآور شد: هنر به عنوان یک شیوه بیان، بهترین و موثرترین شیوه انتقال اندیشه ها و مفاهیم رفیع انقلابی و اسلامی است که باید به درستی در میان هنرمندان تبیین گردد تا بتوان از آن در جهت اصلاح معضلات اجتماعی در همه بخش ها بهره گرفته شود.

وی اضافه کرد: در هنر انقلاب، هنرمند با استفاده از تکنیک و ابزارهای لازم در اختیار به مبارزه با کج سلیقه گی ها و ناهنجری ها رفته و با همین زبان زیبا و هنرمندانه به برجسته سازی خوبی ها می پردازد.

زبان هنر گویای تمام ارزش های بشری و انسانی است

رییس جامعه بسیج هنرمندان استان کردستان نیز در این آیین اظهار داشت: زبان هنر گویای همه زاوایای ارزش‌های بشری و انسانی است و ما در بسیج هنرمندان و سایر دستگاه های فرهنگی وظیفه داریم در راه ارزش‌های اسلامی و بشری گام برداریم.

سرهنگ عباس داوودنیا با تاکید بر اینکه ما باید تلاش کنیم هنرمندان تولیدات فاخرتری در راه اعتلای ارزش های اسلامی و بشری داشته باشند، افزود:  تولیدات هنرمندان باید به سمت و سویی پیش برود که ارزش‌هاس والای انسانی و انقلاب را به جهان معرفی کند.

وی با اشاره به اینکه ما هر اندازه تولیداتی با مفاهیم ارزشی و انقلابی داشته باشیم یک گام به جلو برداشته ایم ابراز امیدواری کرد با همکاری و هماهنگی همه دستگاه ها و هنرمندان در این عرصه قدم‌های خوبی برداشته شود.

در این آیین تعدادی از هنرمندان انقلابی استان کردستان تجلیل شدند.

۲۰ فرودین سالروز شهادت شهید مرتضی آوینی در تقویم رسمی کشور به عنوان روز هنر انقلاب و از۲۰ تا ۲۷ فروردین با نام هفته هنر انقلاب نامگذاری شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha