۲۴ فروردین ۱۴۰۱، ۱۶:۴۳
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 84715197
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هنرمندان کردستانی خواستار توجه بیشتر مسئولان به دغدغه های خود شدند

سنندج-ایرنا- جمعی از هنرمندان کردستانی در دیدار با نماینده ولی فقیه خواستار توجه بیشتر به این قشر و هنر آنان شدند.

به گزارش ایرنا، جمعی از هنرمندان استان کردستان روز پنجشنبه به مناسبت هفته هنر انقلاب در نشست صمیمی با نماینده ولی فقیه به بیان دغدغه‌ها و مشکلات خود پرداختند.
 

هنرنوشتاری مغفول مانده است

بهروز خیریه از هنرمندان پیشکسوت استان کردستان در این نشست اظهار داشت: ما پاسدار انقلابی هستیم که بنیانگدار آن اهل قلم بود وپس از ان نیز رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی) اهل قلم است و این مهم رسالت ما را بیشتر می کند

وی  یکی از رشته های مهم هنر را هنر نوشتاری اعلام کرد و گفت: در مورد اهمیت قلم و نوشتن همین بس که قران کریم می‌فرماید، قسم به قلم و انچه می نویسد که این رسالت قلم بدستان را بیشتر می کند.

این هنرمند پیشکسوت کردستانی اضافه کرد: ابزار اصلی جنگ نرم همین قلم و نوشتن است و با وجود اینکه رسانه های نوین از پیشرفته ترین فناوری ها استفاده می کنند اما اساس و پایه این رسانه ها هم بر متن و نوشتن است.

خیریه یادآور شد: برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی وابسته به نوشتن است و حتی یک سریال و فیلم بدون نوشتن معنی ندارد و می توان گفت نوشتار امروز یکی از اصلی ترین ابزارهای جنگ نرم و بخش اصلی تمام رسانه ها است.

وی اظهار داشت: اما مساله قابل توجه این است که بخش نوشتاری با این اهمیت مغفول مانده و خیلی به ان توجه نمی شود و با توجه به اینکه خاطرات و تاریخ انقلاب می تواند با نوشتن محفوظ بماند این بخش خیلی مهم است و اگر بر روی آن کار نشود شاید کسانی بیایند، که بخشی از تاریخ را حذف کنند لذا نیازمند توجه بیشتر است.

ظرفیت های حوزه هنری در اختیار هنرمندان قرار گیرد

یک فعال اجتماعی و فرهنگی  نیز در این نشست اظهار داشت: هنر یعنی کیفیت بیان و ادای یک مطلب به شکلی زیبا و ظریف توام با ذوق و هر چیزی که در قالب هنر بیان شود ماندگار است.

علی حفیظی با بیان اینکه برای برای مفاهیم ارزشی از ابزار هنر استفاده شود، گفت: از جامعه هنری انتظار داریم بسیاری از ارزش های گذشته وتاریخ این انقلاب که یا مورد هجمه و اختلاف قرار گرفته یا به فراموشی سپرده شده است  را در قالب اقسام هنر بازشناسی و بازتعریف کنند چرا که این خلا در استان بشدت احساس می شود.

وی افزود: ظرفیت های حوزه هنری دارد برای بخشی ازهمرمندان شناخته شده نیست  که انتظار می رود آن  را شناسانده و بصورت رایگان و ارزان در اختیار هنرمندان قرار دهند.

این فعال اجتماعی و فرهنگی اظهار داشت: بخشی از مفاهیم و ارزش‌ها از جمله بیانیه گام دوم انقلاب یا جهاد تبیین مغفول مانده که انتظار می رود در سرفصل ها دراختیار هنرمندان قرار گیرد و بومی سازی و در جامعه نشر یابد چرا که جامعه جوان ما با این مفاهیم بیگانه است.

اعتماد در جامعه پایین آمده است

مازیار قبادی از دیگر هنرمندان استان کردستان نیز اظهار داشت: افرادی موجب شده اند که اعتماد عمومی از مردم سلب شود و این یک معضل بزرگ است که باید ریشه یابی شود.

وی با بیان اینکه هنرمندی که درد ورنج و معضلات جامعه را نگوید هنرمند نیست، گفت: ما هنرمندان درد را عمیق تر و دردناک تر احساس می کنیم از کسی که بی تفاوت تر به مسایل نگاه می کند و هم اکنون آن چیزی که در جامعه می گذرد آن چیزی نیست که مد نظر انقلاب رهبری و باشد.

قبادی افزود: جامعه ما به مردانی اعتمادساز نیاز دارد، مردانی که شور اعتماد انقلابی را درجامعه زنده کرده و فرهنگ انقلابی را نزد مردم زنده کنند لذا به عنوان عضو کوچکی از جامعه هنری درخواست دارم مردانی درراس کار قرار گیرند که اعتماد را بازسازی کنند چون نظام ما بیش از هر چیزی به ان نیاز دارند.

بستر برای هنرمندان واقعی فراهم شود

یکی از پیشکسوتان حوزه رسانه در استان کردستان نیز اظهار داشت: زیرپای هنر در اینجا خیلی سست است انقلابی‌ها غریب و دنباله رو هستند مخصوصا در حوزه رسانه  این مساله به وضوح دیده می شود.

سلیمان الله مرادی با بیان اینکه درحوزه اداری آنگونه که باید نتوانستیم از هنرانقلاب حمایت کنیم و نیاز به انقلاب فرهنگی داریم گفت: ما در فرهنگ و هنرثروتمندیم اما درهنرانقلاب فاقد یک منشور منظم متناسب با ماهیت انقلاب هستیم.

وی اضافه کرد: انتظار داریم کسانی که در حوزه فرهنگ و هنر هستند بستر را برای هنرمندان واقعی فراهم کنند چرا که در هنر انقلاب غریبیم و نیاز به یک منشور انقلابی داریم.

در ادامه این نشست از کتاب «داعش مصیبت بزرگ دنیای اسلام» مشتمل بر گفتارهایی از حاج ماموستا ملا قادر قادی امام جمعه پاوه و همچنین لوح فشرده مجموعه سروده های انقلاب با عنوان «هاودلی» رونمایی شد.

۲۰ فروردین سالروز شهادت شهید مرتضی آوینی در تقویم رسمی کشور به عنوان روز هنر انقلاب شناخته شده است، از۲۰ تا ۲۷ فروردین با نام هفته هنر انقلاب نامگذاری شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha