استاندار بوشهر خواستار ایجاد خط کشتیرانی مسافربری بین بوشهر و بنادر قطر شد
آرشیوی

بوشهر- ایرنا- استاندار بوشهر گفت:در نشست با شماری از مسئولان قطری در جزیره کیش پیشنهاد شد یک خط کشتیرانی مسافری بین بندر بوشهر به بنادر قطر ایجاد شود.

به گزارش ایرنا،  روابط عمومی استانداری بوشهر روز دوشنبه به نقل از احمد محمدی زاده در نشست با مسئولان قطری که برای بررسی ظرفیت های کشور برای مسابقات جام جهانی فوتبال به ایران  سفره کرده اند، اظهار داشت: جام جهانی ۲۰۲۲ قطر فرصتی مهم برای  تقویت گسترش روابط تجاری و حمل و نقل دریایی از بنادر استان بوشهر با بنادر کشور قطر است و در این راستا در نشست تخصصی با معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی و رئیس اداره بنادر کشور قطر راهکارهای لازم برای توسعه روابط اقتصادی، تجاری و حمل و نقل دریایی ارائه شد.
وی از گسترش روابط تجاری، حمل و نقل دریایی و اقتصادی با کشور قطر خبر داد و گفت: در نشست‌های تخصصی با حضور مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی و رئیس اداره بنادر کشور قطر بر توسعه روابط بنادر استان بوشهر با کشور قطر مورد تأکید قرار گرفت.
استاندار بوشهر تسهیل صادرات از بنادر استان بوشهر از جمله بندر دیر به قطر را مورد تأکید قرار داد و بیان کرد: در این نشست مقرر شد اقدامات دو جانبه در راستای توسعه صادرات و حمل و نقل دریایی مورد توجه قرار گیرد.
محمدی‌زاده از صادرات محصولات کشاورزی و میوه‌ و تره‌بار از بندر دیر به بندر الرویس قطر خبر داد و تصریح کرد: با توجه به برگزاری مسابقات فوتبال جام جهانی ۲۰۲۲ قطر صادرات از استان بوشهر به این کشور افزایش می‌یابد.
وی با بیان اینکه استان بوشهر از دیرباز با کشورهای حاشیه خلیج‌فارس از جمله قطر مراوده فرهنگی، اقتصادی و تجاری داشته است اظهار داشت: تجار، بازرگانان و ساحل‌نشینان استان بوشهر ارتباطات دیرینه با مردم کشورهای حوزه خلیج‌فارس از جمله کشور دوست و همسایه قطر داشته‌اند و این تعاملات ادامه دارد.
استاندار بوشهر، صادرات وترانزیت دام از استان بوشهر به قطر را از دیگر مصوبات نشست با مسئولان قطری دانست و افزود: رئیس اداره بنادر قطر بر گسترش روابط تجاری، اقتصادی و حمل مسافر از بنادر استان بوشهر با توجه به ظرفیت‌های مهم این استان تأکید کرد.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha