هلال احمر کردستان به بیش از ۱۷ هزار حادثه دیده امدادرسانی کرد

سنندج- ایرنا- مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان گفت: امدادگران هلال احمر در سال گذشته به بیش از ۱۷ هزار نفر در مناطق مختلف استان امدادرسانی کردند.

به گزارش ایرنا، پیام جلالی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران استان کردستان در سنندج اظهار داشت: سال گذشته در حوادث جاده‌ای به یک‌ هزار و ۲۲۲ نفر، سیل و آبگرفتگی ۹۷، حضوری ۴۳، برف و کولاک ۱۲ هزار و ۱۱ نفر، شهری ۲۰۱ و کوهستان ۴۶ نفر امداد رسانی صورت گرفت.  

وی تعداد کل حوادث به وقوع پیوسته را ۴۶۶ مورد برشمرد و ادامه داد: در این حوادث ۱۳۷ نفر فوت شدند و ۲۴۸ نفر نجات یافتند که از این تعداد ۲۲۹ نفر به مراکز درمانی منتقل و ۱۹ نفر به صورت سرپایی درمان شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان ادامه داد: سال گذشته توسط جمعیت هلال احمر استان سه هزار و ۸۷۵ نفر اسکان داده شدند که از این تعداد سه هزار و ۱۲۰ نفر گرفتار در برف و کولاک و ۷۵۳ نفر متاثر از وقوع زلزله بودند.  

وی با اشاره به اعزام ۳۸۸ دستگاه آمبولانس به صحنه حوادث، اضافه کرد: ۶۷۴ تیم عملیاتی شامل ۲ هزار ۲۹۰ نفر امدادگر و نجاتگر به صحنه حوادث اعزام شدند که ۱۰۵ مورد عملیات رهاسازی و ۲ مورد عملیات امداد هوایی نیز انجام شد.

جلالی یادآور شد: امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر کردستان به صورت شبانه روزی آماده ارایه خدمت به هموطنان هستند و در جهت سلامتی و کمک رسانی به هموطنان گام برمی‌دارند.

در حال حاضر علاوه بر یک هزار امدادگر و نجاتگر سازماندهی شده، در حوزه جوانان و داوطلبان نیز ۱۰ هزار نفر در جمعیت هلال احمر استان کردستان عضویت دارند.

هنگام مسافرت در صورت وقوع حادثه، شماره ۱۱۲ جمعیت هلال احمر آماده امدادرسانی به آسیب دیدگان است و در کمترین زمان ممکن نیروهای امدادی به محل حادثه اعزام می‌شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha