ایمنی راه‌های استان اردبیل افزایش می‌یابد

۲۴ فروردین ۱۴۰۱، ۱۱:۱۹
کد خبر: 84714832
ایمنی راه‌های استان اردبیل افزایش می‌یابد

اردبیل _ ایرنا _ معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: امسال ارتقای سطح ایمنی محورهای مواصلاتی این استان در دستور کار قرار دارد.

 آیدین هاشمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با هدف ارتقای ایمنی راه‌ها و تسهیل در تردد راحت خودروها یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی استان در سال گذشته تجدید خط‌کشی شد و در سال جاری نیز تمام راه‌های بین شهری استان به محض مساعد شدن شرایط جوی خط‌کشی و ایمن‌سازی خواهد شد.

وی به تسطیح ۹ هزار کیلومتر از حریم راه‌های استان در سال گذشته اشاره کرد و افزود: راهداران پرتلاش ۲۹۸ عدد رمپ ورودی و خروجی را ایمن‌سازی و ۲۰ هزار کیلومتر از افتادگی شانه راه‌های استان را رفع کردند.

وی همچنین از نصب سه هزار و ۷۰۰ متر حفاظ در پرتگاه‌ها و آبروها توسط راهداران خبرداد و ادامه داد: در یک سال گذشته بیش از هزار و ۷۰۰ عدد سرعت‌کاه آسفالتی ، پلاستیکی و مجازی تهیه ، نصب و ایجاد شد.

هاشمی بیان کرد: پارسال چهار هزار و ۹۰۰ شاخه گاردریل‌های آسیب‌دیده تعمیر ، هزار عدد استوانه ایمنی در دماغه‌های پربرخورد و ۳۷ عدد چراغ چشمک‌زن نصب شد.

وی گفت: برای دید بهتر رانندگان ۲ هزار و ۷۰۰ متر مربع تابلوهای اطلاعاتی و هشداری تهیه ، نصب و تعمیر شده و بیش از ۱۰ هزار عدد تابلوهای الزامی در راه‌ها نصب شده است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل هوشیاری راننده‌ها در جاده را از عوامل موثر در کاهش تصادفات دانست و اظهار کرد: راهداران استان با هدف افزایش ایمنی تردد و کاهش سرعت ، خواب آلودگی و افزایش هوشیاری راننده در جاده حدود ۴۵ هزار متر شیار لرزاننده عرضی و طولی در جاده‌ها اجرا کردند.

به گزارش ایرنا، از مجموع ۶ هزار و ۳۷۴ کیلومتر راه ارتباطی استان اردبیل ۲۰۸ کیلومتر بزرگراه، ۷۱۶ کیلومتر راه اصلی، ۷۰۲ کیلومتر راه فرعی و چهار هزار و ۷۳۸ کیلومتر راه روستایی است ، از چهار هزار و ۷۳۸ کیلومتر راه روستایی استان اردبیل ۲ هزار و ۷۰۰ کیلومتر آسفالت و مابقی شنی و خاکی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha