۱۲ تیر ۱۴۰۲، ۱۳:۱۹
کد خبرنگار: 1007
کد خبر: 85158563
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیش از یک‌هزار کیلومتر از حریم راه‌های استان اردبیل بهسازی شد

اردبیل - ایرنا - معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: در سه ماه نخست امسال یک هزار کیلومتر از حریم راه‌های استان تسطیح و بهسازی شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، آیدین هاشمی روز سه‌شنبه در بازدید از محور نیر - سراب با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین وظایف راهداران حفظ و صیانت از حریم قانونی راه‌هاست، افزود: عملیات تسطیح و رگلاژ مسیرهای ارتباطی با هدف ایجاد بستر مناسب برای تردد آسان و ایمن مسافران و رانندگان اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه در سه ماهه اول سال جاری ۳۸ هزار متر از شیب شیروانی راه‌ها توسط راهداران اصلاح شد، اظهار کرد: در این مدت همچنین بیش از ۲۲۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی استان خط‌کشی شده است.

وی بیان کرد: راهداران استان اردبیل در این مدت از ۱۸۵ کیلومتر سیستم روشنایی موجود راه و تونل به طور مستمر نگهداری کردند.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل با اشاره به رفع افتادگی ۲۴۰ کیلومتر از شانه راه در محورهای اصلی و روستایی استان، اضافه کرد: در سه ماه نخست سال جاری ۵۳ راه دسترسی غیرمجاز نیز مسدود شد.

هاشمی ادامه داد: راهداران در این مدت ۲۴ عدد از رمپ‌های ورودی و خروجی استان را ایمن‌سازی، بیش از هزار و ۳۰۰ عدد دپوی خاکی ایجاد و ۸۰ عدد استوانه ایمنی در دماغه‌ها و نقاط پربرخورد نصب کردند.

وی گفت: برای آگاهی‌دهی به رانندگان و ملزم کردن آنها به رعایت قوانین ۲۹۰ متر مربع تابلوهای اطلاعاتی، هزار و ۴۰۰ عدد تابلوی های الزامی و ۲۸۵ عدد سرعت‌کاه پلاستیکی، آسفالتی و مجازی در راه‌های استان تهیه، نصب و اصلاح شده است.

وی نصب ۵۰۰ مترحفاظ در پرتگاه ها و آبروها و رفوژ میانی، تهیه و نصب ۴۰۰ عدد بازتاب ایمنی، ارتقای ۴۸۶ مترحفاظ (نیوجرسی مفصلی)، ارتقای ۲۰۰ شاخه حفاظ (گاردریل)، تعمیر۶۰۰ شاخه از گاردریل های آسیب دیده، شستشوی ۳۰ هزار عدد علائم، مونتاژ و اصلاح هزار عدد تابلوی انتظامی، رنگ آمیزی ۷۶۰ عددپایه تابلو و علائم، رنگ آمیزی ۳۳ عدد پایه روشنایی و چراغ چشمک زن و تهیه و نصب سه عدد چراغ چشمک زن و پلیسی را از دیگر اقدامات مهم راهداران استان اردبیل در سه ماه گذشته برشمرد.

به گزارش ایرنا، از مجموع ۶ هزار و ۷۳۶ کیلومتر راه ارتباطی استان اردبیل ۲۰۸ کیلومتر بزرگراه، ۷۳۵ کیلومتر راه اصلی، ۷۱۴ کیلومتر راه فرعی، ۴۷ کیلومتر راه درون شهری و بیش از پنج هزار و ۳۰ کیلومتر راه روستایی است ، از بیش از پنج هزار و ۳۰ کیلومتر راه روستایی استان اردبیل ۲ هزار و ۷۷۴ کیلومتر آسفالت، هزار و ۳۵ کیلومتر شنی و هزار و ۲۲۱ کیلومتر خاکی است.

استان اردبیل در مجموع هزار و ۸۹۵ روستا و آبادی دارد که از این تعداد ۶۰ روستا تک خانواری و یا فاقد سکنه، راه ارتباطی ۹۲۸ روستا آسفالت و راه ارتباطی ۸۷۱ روستا شنی و یا خاکی است.

اردبیل به لحاظ موقعیت جغرافیایی و طبیعی خود و قرار گرفتن در سرزمینی فلاتی شکل با شیب‌های بسیار تندی به زمین‌های کم‌ارتفاع اطراف خود شامل کرانه‌های دریای خزر ، جلگه پست مغان و نیز دشت‌های کم‌ارتفاع استان‌های آذربایجان‌شرقی و زنجان منتهی می‌شود و به همین لحاظ جاده‌های این استان اغلب دارای پیچ‌ها و شیب‌های بسیار تند هستند.

هشت گردنه سخت‌گذر و برف‌گیر به نام‌های حیران ، صایین ، کجل، نقدوز ، الماس ، لنگان ، قره‌آغاج و اسالم در راه‌های ارتباطی این استان قرار دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha