۲۴ فروردین ۱۴۰۱، ۱۷:۰۲
کد خبرنگار: 3123
کد خبر: 84714909
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مصارف بانک‌های خراسان شمالی پارسال ۶۴درصد افزایش یافت

بجنورد- ایرنا- دبیر کمیسیون هماهنگی بانک های خراسان شمالی گفت:مصارف بانک های خراسان شمالی با ۶۴درصد افزایش در سال گذشته نسبت به سال 99 به ۲۲۶ هزار میلیارد ریال رسید.

علی اصغر هدایتی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اگرچه در پایان سال گذشته منابع سیستم بانک های دولتی و غیردولتی خراسان شمالی که شامل ۱۳ بانک است  به ۱۷۵ میلیارد ریال رسید که رشدی  معادل ۴۳.۱۱ درصد داشت اما مصارف بانک های ما هم افزایش یافت.

وی با بیان این که بانک ها باید ۸۰درصد منابع خود را مصرف کنند افزود: نسبت منابع به مصارف بانک های استان در سال ۹۹، ۱۱۲.۵درصد و در پایان سال گذشته به  ۱۲۹ درصد رسید که نه تنها صد در صد منابع را مصرف کردیم بلکه ۵۱ هزار میلیارد ریال هم بیشتر از منابع مصرف شد.

وی خاطرنشان کرد: این در حالی است که مصارف  باید ۸۰ درصد منابع سیستم بانک های استانها را شامل شود و افزایش بیش از این موجب  می شود تا بانک مرکزی سیستم بانکی استانها را جریمه کند.

هدایتی در مورد تسهیلات بخش های مختلف نیز خاطرنشان کرد: پرداخت تسهیلات در بخش کشاورزی در سال گذشته نسبت به سال ۹۹، ۸۴درصد و در بخش  صنعت و معدن نیز  ۱۱۹درصد افزایش یافت.

وی با اشاره به این که پرداخت تسهیلات در بخش مسکن و ساختمان ۲۰ درصد و در خدمات و بازرگانی ۶۶درصد افزایش داشته است افزود: در مجموع در بخش های اقتصادی توانستیم رشد ۶۴درصدی را ثبت کنیم.

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک های استان در مورد نسبت منابع ارزان قیمت بانک ها به منابع  گران که از شاخص های اصلی سیستم بانکی است نیز گفت:در سال ۹۹ نسبت منابع  ارزان قیمت ما ۳۷ به ۶۳درصد بود که در سال  ۱۴۰۰ تقریبا یک درصد از منابع ارزان قیمت ما به سمت منابع گرانقیمت حرکت کرد.

وی از کاهش منابع ارزی نیز خبر داد و اظهار داشت: در سال ۱۴۰۰ منابع ارزی ما از  ۶۹۰ میلیارد ریال به ۶۱۰ میلیارد ریال کاهش یافت که معادل ۱۱.۵ درصد می شود.

وی در مورد علل کاهش منابع ارزی گفت: احتمالا مشتریان حقیقی وحقوقی به منابع خود نیاز داشتند که آن را از بانک های رفاه و سپه خارج کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha