آیین اختتامیه یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در اردبیل برگزار می‌شود

اردبیل - ایرنا - مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل گفت: آیین اختتامیه یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی با هدف تقدیر از ۳۱۳ برگزیده استانی روز یکشنبه با حضور اهالی فرهنگ و مسئولان استان در سالن بیضای کتابخانه شهید مطهری اردبیل برگزار میشود.

پروانه رضا قلیزاده روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی همزمان با سراسر کشور در استان اردبیل در سه رده سنی "کودکان"، "نوجوانان" و "جوانان و بزرگسالان" در ۲ بخش "فردی" و "خانوادگی" برگزار و نفرات برتر کشوری و استانی مشخص شدند.

وی اضافه کرد: یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در رشته های نقاشی، پویش کتابخوانی، چهارگزینه ای، شعرسرایی، پویش "برای امام زمانم"، داستان کوتاه (داستانک)، دل نوشته و متن ادبی، قصه گویی، تولید آثار هنری، حمایت از چاپ و انتشار منابع برتر (ویژه ناشران) و رشته مروجان فرهنگ رضوی (ویژه کتابداران) برگزار شد.

رضا قلیزاده از افزایش ۲۵ درصدی شرکت کنندگان در این دوره از جشنواره خبر داد و اظهار کرد: در دهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی ۲۱ هزار و ۱۱۶ نفر از استان اردبیل شرکت کرده بودند در حالی که در یازدهمین دوره این جشنواره ۲۸ هزار و ۴۵۹ نفر شرکت کرده اند.

وی با اشاره به اینکه بیشتر شرکت کنندگان در رده سنی کودکان و نوجوانان بودند، بیان کرد: استقبال خوبی از سوی اقشار مختلف مردم از این جشنواره شد به طوری که هزار و ۲۰۷ نفر از محکومان ندامتگاه های استان در این جشنواره شرکت کرده اند.

 مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل اضافه کرد: در یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی ۲ نفر از استان اردبیل به عنوان برگزیده کشوری در بخش کودکان و بزرگسالان انتخاب شده‌اند.

وی ادامه داد: همچنین ۳۱۳ نفر از شرکت کنندگان به عنوان برگزیده استانی انتخاب شدند که از آنها در آیین اختتامیه یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی که روز یکشنبه ۲۸ فروردین ماه با حضور اهالی فرهنگ و مسئولان استان در سالن بیضای کتابخانه شهید مطهری اردبیل برگزار خواهد شد، تجلیل می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل گفت: همچنین مراسم تجلیل از برگزیدگان یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی روز یکشنبه ۲۸ فروردین ماه همزمان با مرکز استان در سایر شهرستانهای استان نیز برگزار خواهد شد.

رضا قلیزاده با بیان اینکه جشنواره رضوی یکی از مهمترین جشنواره های کتاب در سطح ملی است، افزود: این جشنواره علاوه بر معرفی و شناسایی کتابخانه‌های عمومی کشور، به لحاظ درگیر کردن عموم مردم با کتابخوانی باعث تقویت مطالعه در جامعه می شود.

وی بسط و گسترش کتابخوانی، شکل گیری باورهای دینی در مردم، اشاعه و ترویج فرهنگ ائمه اطهار، معرفی کتاب های فاخر مرتبط با ائمه معصوم به ویژه امام هشتم و اشاعه و ترویج فرهنگ مهدویت و انتظار در جامعه را از جمله اهداف برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی عنوان کرد.

به گزارش ایرنا، در حال حاضر تعداد کتابخانه‌های استان اردبیل ۸۵ باب (با یک میلیون جلد کتاب) است که ۶۴ باب از آنها زیر نظر مستقیم اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی اداره می‌شود و ۲۰ باب دیگر با مشارکت سایر ارگان‌ها و نهادهای خصوصی و دولتی فعالیت می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha