برداشت از منابع اسلامی نیازمند نگاه هنرمندانه است

مشهد-ایرنا-استاندار خراسان رضوی گفت: منبع اسلام ناب محمّدی که کامل و جامع است در اختیار داریم ولی استخراج و برداشت از آن نیاز به نگاه هنرمندانه دارد.

به گزارش ایرنا، یعقوبعلی نظری روز چهارشنبه در دیدار با هنرمندان حوزه هنری انقلاب اسلامی این استان افزود: اگر محتوای معنوی و هدایت کننده مبتنی بر اعتقادات و اندیشه انقلابی، با استفاده از ابزار موثر همچون هنر در آمیخته شود، بسیار می‌تواند تربیت کننده باشد.

وی بیان کرد: هنر یک موضوع پویا و فعال است که به موازات زندگی انسان‌ها دچار تحول و پیشرفت شده است و به همان میزان که هنر نیز از پیشرفت برخوردار شده، نیاز است تا به عینیت در آید.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: اندیشه خوب و اثرگذار در کنار ابزار موثری مانند هنر که با روح انسان‌ها تطابق و با فطرت انسان‌ها همخوانی دارد باعث می شود با استفاده از ظرفیت هنر در بیان مبانی اعتقادی منجر به تأثیرگذاری بر مخاطب شود.

نظری افزود: باید به هنر با نگاه تکاملی و ارتقا بخشی نگریسته شود تا ظرورت و نیازهای مخاطبان نیز در نظر گرفته شود . از تلفیق نیازسسنجی و هنرمندی بر اساس مبانی دینی و اعتقادی می توان نیاز روز جامعه را که اکنون دچار به هم ریختگی و ولنگاری است ، پاسخ داد. 

استاندار خراسان رضوی بیان کرد: بی سر و سامانی که در جامعه امروز و جوانان دیده می‌شود، با مبانی هنرمندانه قابل هدایت است و می‌توان آنها را با زبان هنر به دین جذب کرد و پاسخ نیاز آنان را داد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha