رغبت تجار افغانستانی به سرمایه‌گذاری در خراسان شمالی افزایش یافته است

بجنورد- ایرنا- مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان شمالی گفت: تحولات اخیر در کشور افغانستان موجب رغبت تجار به سرمایه‌گذاری در استان شده است و باید از این فرصت استفاده بهینه کرد.

مجید درخشانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در چند ماه اخیر تعداد زیادی از تجار کشور افغانستان با حضور در خراسان شمالی خواهان تسهیل روادید و سرمایه گذاری در استان هستند.

وی تصریح کرد: در آخرین مورد؛ تعداد زیادی از پزشکان متخصص ساکن هرات با حضور در خراسان شمالی خواهان سرمایه گذاری در منطقه محروم راز و جرگلان مشروط به اجازه طبابت در این استان بودند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان شمالی افزود: دانشگاه علوم پزشکی استان ادامه فعالیت این گروه از پزشکان را منوط به سیر مراحل قانونی دانست و این سرمایه گذاران از استان رفتند.

وی بیان کرد: خراسان شمالی از لحاظ اقتصادی شرایط مناسبی ندارد و باید از این فرصت و ظرفیت  برای سرمایه گذاری تجار افغانستانی استفاده شود.

افغانستان طی یکسال اخیر شاهد تحولات گسترده ای از سقوط شهرها و مناطق مختلف این کشور به دست طالبان و خروج نیروهای آمریکایی و ناتو پس از چند دهه بوده است.

وقوع این تحولات در کشور همسایه و تاثیر آن بر منطقه کرده است و تعداد زیادی از تجار خواهان سرمایه گذاری در استان های همجوار با این کشور هستند.

خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد از این جمعیت در روستاها سکونت دارند و این استان بدلیل نزدیکی به استان هرات در کشور افغانستان مکان مناسبی برای تجار این منطقه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha