۲۵ فروردین ۱۴۰۱، ۱۴:۲۴
کد خبرنگار: 3090
کد خبر: 84716255
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

هیات اندیشه‌ورز نماز در ۴۵۰ مدرسه استان همدان تشکیل می‌شود

همدان - ایرنا - رییس ستاد اقامه نماز استان همدان گفت: ۴۵۰ هیات اندیشه‌ورز با هدف ایجاد تحول در امر نماز و اجرای فعالیت های تربیتی و توسعه و تقویت فرهنگ نماز در مدارس استان تشکیل خواهد شد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام «سید مرتضی حسنی حلم» روز پنج‌شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه برنامه های آموزشی و فرهنگی ستاد اقامه نماز در استان هر ساله با توجه به ظرفیت استان از ستاد اقامه نماز کشور ابلاغ می شود اظهار داشت: بر همین اساس تشکیل هیات اندیشه ورز با هدف ارتقای سطح فرهنگی جامعه در مدارس استان در دستور کار است.

وی با اشاره به اهمیت و نقش نماز در جامعه اسلامی خاطرنشان کرد: داشتن جامعه سالم در مسائل فرهنگی همراه با نشاط معنوی در گرو توجه به این فریضه الهی است.

رییس ستاد اقامه نماز استان همدان گفت: ایجاد زمینه لازم برای ارتقای جایگاه این واجب الهی و گسترش فعالیت‌های فرهنگی در استان با هم افزایی دستگاه های دولتی و آحاد مردم امکان پذیر است.

حجت الاسلام حسنی حلم از برگزاری ۱۲۰ نشست دانش آموزی با موضوع نمازشناسی و پاسخ به شبهات در مدارس خبر داد و افزود: برگزاری ۳۰ نشست دانشجویی در خصوص گفتمان نماز و نیز اجلاسیه نماز در سالجاری در استان همدان پیش بینی شده است.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری دوره آموزشی برای ۱۲۰ نفر از مربیان مهدکودک، ۲۰۰ نفر از معلمان، ۲۰۰ نفر از ائمه جماعات، ۳۲۰ نفر از پرستاران و کادر درمان، ۲۰۰ نفر از معاونان و دبیران دین و زندگی در استان در دستور کار این ستاد قرار دارد.

رییس ستاد اقامه نماز استان همدان اظهار داشت: مسابقات سراسری کتابخوانی برای عموم مردم، خاطره نویسی و حمایت معنوی از آثار فاخر فرهنگی و هنری هنرمندان در حوزه نماز برگزار می شود. 

حجت الاسلام حسنی حلم تصریح کرد: همه ساله عملکرد و اقدامات صورت گرفته در ستاد اقامه نماز استان همدان ۵۰ درصد از تعهد کشوری بیشتر بوده است.

وی با اشاره به فعالیت مجمع خیرین مسجد ساز در زیر مجموعه ستاد اقامه استان خاطرنشان کرد: در راستای تجهیز مساجد روستاها و مناطق محروم در سال گذشته ۲۵۰ میلیون تومان با استفاده از ظرفیت خیرین از سوی ستاد اقامه نماز پرداخت شده است.

رییس ستاد اقامه نماز استان همدان با اشاره به برگزاری جشنواره اذان منتظران با محوریت استان همدان گفت: ۲ هزار و ۱۰۶ اثر در سه محور علمی، ادبی و هنری از سراسر کشور به دبیرخانه جشنواره ملی اذان منتظران ارسال شده است.

آیین اختتامیه جشنواره ملی اذان منتظران قرار بود ۲۵ اسفند سال گذشته در همدان برگزار شود که به دلیل شرایط ناشی از ویروس کرونا به تاخیر افتاده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha