۲۹ فروردین ۱۴۰۱، ۱۷:۳۱
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 84716376
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۶۳ درصد زایمان‌های خراسان شمالی پارسال با روش طبیعی انجام شد

بجنورد- ایرنا- سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: ۶۳ درصد زایمان‌های مادران باردار در استان، پارسال با هدف فرزندآوری ایمن با روش طبیعی انجام شد.

دکتر محمدرضا جمعه زاده روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سال گذشته ۱۰ هزار و ۵۶۲ زایمان در بیمارستان‌های استان انجام شده است که از این تعداد ۶ هزار و ۵۷۳ مادر باردار استان زایمان طبیعی داشته اند.

وی با بیان اینکه سزارین در خراسان شمالی حدود ۱۷ درصد کمتر از میانگین کشوری است، گفت: در حالی که درصد سزارین نخست‌زا در کشور ۵۷.۵۸ درصد است، این میانگین در استان ۳۷.۹۰ ثبت شده است که این امر به آموزش های دانشگاه علوم پزشکی، فرهنگ‌سازی و ترغیب مادران برای زایمان طبیعی در سال های اخیر بر می گردد.

جمعه زاده با اشاره به عوارض روش سزارین، افزود: وضعیت جسمانی بیشتر مادرانی که با روش طبیع فرزند خود را به دنیا می آورند به سرعت بهبود یافته و نوزادان سالمی خواهند داشت.

وی با اشاره به کاهش فوت مادران باردار در استان، گفت: در حالی که در سال ۹۹، هشت مادر فوت کرده بود، این رقم در سال ۱۴۰۰ به سه نفر رسید.

جمعه زاده با بیان اینکه در نیمه نخست فروردین سالجاری، تولد ۴۷۴ نوزاد ثبت شده است،  خاطرنشان کرد: از این تعداد ۲۴۰ نوزاد دختر و ۲۳۶ نوزاد پسر در مراکز تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان متولد شدند.

خراسان شمالی دارای ۱۱ بیمارستان و هزار و ۴۴۴ تخت بیمارستانی است و هم اکنون پنج هزار نفر در حوزه سلامت این استان خدمت رسانی می کنند.   

در این استان ۸۶۳ هزار نفری، ۳۶۰ پزشک عمومی و ۲۵۰ پزشک متخصص فعالیت دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha