۲۶ فروردین ۱۴۰۱، ۱۵:۱۰
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 84717093
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه بجنورد: تولید شرکت‌های دانش بنیان باید صادرات محور باشد

بجنورد-ایرنا- نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: توسعه و گسترش تولید در شرکت های دانش بنیان باید با لحاظ بازار خارج از کشور بوده و صادرات محور باشد.

حجت الاسلام رضا نوری در خطبه های آیین عبادی و سیاسی نماز جمعه بجنورد اظهار داشت: مسوولان باید از شرکت های دانش بنیان حمایت داشته باشند و در این شرکت ها علاوه بر رشد کمی باید به کیفیت هم توجه شود تا در خارج کشور هم بازار داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با بیان اینکه شرکت های دانش بنیان باید به معنای واقعی نوآور باشند نه مونتاژکننده گفت: اگر قرار است قطعات وارد شود باز هم متاثر از تحریم، کمر این شرکت می شکند، باید در توسعه شرکت های دانش بنیان، نیازها و اولویت ها کشور مد نظر باشد، نیاز استان هم دیده شود، خراسان شمالی استان کشاورزی است و نیاز اولویت دار استان، آب و انرژی است.

وی تصریح کرد: شرکت های دانش بنیان باید در حوزه توسعه آبیاری نوین کشاورزی و نیز موضوع جایگزین کردن انرژی در حوزه برق  ورود داشته باشند تا با افزایش میزان مصرف گاز، واحدهای تولیدی بزرگ مثل سیمان به تعطیلی کشیده نشود.

وی با اشاره به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب در جمع مسوولان عالی کشور گفت: فرمایش های ایشان صحبت های جامع، موثر و مفید و راهگشا در میان مسوولان داشتند، ایشان علاوه بر توصیه های معنوی به مسوولان مبنی بر اینکه اگر قبلا تزکیه داشتند، عبادت و تهجد داشتند، اکنون باید بیشتر شود بر بهبود وضعیت اقتصاد هم تاکید کردند.

امام جمعه بجنورد افزود: توصیه به اقتصاد، توصیه همیشگی رهبر معظم در یک دهه اخیر است و در شعار سال هم تبلور دارد.

وی در بخش دیگر سخنان خود با تاکید بر اینکه مردم باید از روزه خواری در ملاء عام خودداری کنند گفت: خداوند روزه را از فرد بیمار، مسافر و یا افرا کهنسال برداشته است این افراد می توانند روزه نگیرند اما حق ندارند در ملاء عام روزه خواری و حرمت شکنی کنند، باید حرمت ماه را نگاه داشت زیرا حرمت شکنی گناه است  و حق حرمت شکنی در ماه مبارک رمضان نداریم.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: باید به حرمت شکنان تذکر داده شود که در ملاءعام روزه خواری نکنند، در این زمنیه نیروی انتظامی، پایگاه های بسیج و مساجد و همه مردم در این باره تذکر لازم را می دهند تا جلوی روزه خواری گرفته شود.

وی با اشاره به فرا رسیدن سالروز میلاد امام حسن مجتبی(ع) و  روز اکرام گفت: سیره امام حسن مجتبی و دستگیری از نیازمندان، درس برای شیعه و مسلمانان است، ماه مبارک رمضان است، از این امام همام درس بگیریم تا خداوند از ما دستیگری کند

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با اشاره به فرا رسیدن روز ارتش گفت: نامگذاری ۲۹ فروردین ماه به نام ارتش، توطئه ها را خنثی کرد، امام با فرمان تاریخی خودشان، جایگاه ارتش را محکم کردند و پس از آن هم ارتش در تمام عرصه ها در کنار سایر نهادها به امنیت کشور کمک کرد. 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha