بخشی از حق‌الزحمه عوامل اجرایی هنرستان‌های فارس پرداخت شد

شیراز-ایرنا-مدیرکل آموزش و پرورش فارس اعلام کرد: بخش عمده‌ای از حق‌الزحمه نوبت دوم عوامل اجرایی هنرستان‌ها پرداخت شده است و مابقی آن هم با اعتباراتی که به زودی به اداره کل اختصاص می‌یابد پرداخت می‌شود.

محمد خلیل عسکری یکشنبه در گفت‌وگو با ایرنا در رابطه با عدم پرداخت حق الزحمه نوبت دوم (شیفت عصر) عوامل اجرایی و حق الزحمه کارآموزی هنرستان‌ها طی دو سال گذشته اظهار کرد: یکی از مطالبات معوق عده‌ای از فرهنگیان عدم پرداخت حق‌الزحمه عوامل اجرایی هنرستان‌ها است.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس ادامه داد: هرچند ما یک سری تأخیرات در پرداخت‌ها داشته‌ایم و حدود دوسال است که حق الزحمه نوبت دوم عوامل اجرایی هنرستان‌ها پرداخت نشده اما خوشبختانه هم‌اکنون پرداخت‌ها در حال به روز شدن است و با اعتباراتی که وزارتخانه به اداره کل آموزش و پرورش فارس تزریق می‌کند تمام تلاش خود را برای تسریع روند پرداخت‌ها به کار گرفته‌ایم.

واریز ۵۰میلیارد تومان سرانه آموزشی و بهداشتی به حساب مدارس فارس
عسکری اضافه کرد: از ۱۰ سال پیش تاکنون، هیچ سرانه‌ای به مدارس پرداخت نشده بود اما امسال تنها در یک مرحله حدود پنجاه میلیارد تومان سرانه آموزشی و بهداشتی به حساب مدارس سراسر استان واریز کردیم و مدارس هم‌اکنون در حال بهره‌گیری از همین تجهیزات و امکانات بهداشتی و وسایل مربوط به پیشگیری از کرونا هستند.

برجسته‌تر شدن نقش معلمان در دوران کرونا
وی با اعتقاد به اینکه معلمان نجیب‌ترین اقشار جامعه هستند که با تلاش در حوزه تعلیم و تربیت، خاک را به کیمیا تبدیل می‌کنند، گفت: تجربه‌ای که در زمینه آموزش در دوران کرونا کسب کردیم موجب شد که مردم بیش از پیش به اهمیت جایگاه معلم در جامعه پِی ببرند.
این مقام مسئول یادآور شد: دانش‌آموزان‌ در طول دو سال گذشته مجبور شدند آموزش‌ را به صورت مجازی در منزل دنبال کنند و همین خلأ و نبود رابطه مستقیم بین دانش‌آموزان‌ و معلمان در ایام کرونا باعث بروز مشکلات عدیده‌ای برای آنها شد.
وی عنوان داشت: معلمان نقش برجسته‌ای در پیشبرد اهداف آموزشی در نظام تعلیم و تربیت ایفا می‌کنند و بدون شک کم‌رنگ شدن حضور معلمان در حوزه تعلیم و تربیت مانع از پویایی دانش‌آموزان‌ و شکوفایی استعدادهای آنها خواهد شد.

ضرورت حفظ شأن، منزلت و جایگاه معلم
عسکری با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه «نقش معلم از عنصر وراثت هم مهم‌تر است»، گفت: معلم برای اینکه بتواند فعالیت‌های خوب و قابل توجهی در امر تربیت داشته باشد باید مورد توجه قرار بگیرد. در واقع معلم برای اینکه خوب تربیت کند باید خوب هم دیده شود.
وی با بیان اینکه حفظ شأن، منزلت و جایگاه معلم از اهمیت بسیاری برخوردار است، گفت: لازم است که به منزلت معلمان توجه ویژه‌ای شود. معلم باید دیده شود زیرا معلم می‌تواند با احساس باورمندی که جامعه نسبت به او دارد، تحولات بسیار بزرگی را در جامعه ایجاد کند.

معلم؛ محور تحول در جامعه
عسکری با اعتقاد به اینکه فلسفه وجودی آموزش و پرورش تحول است و معلم به عنوان محور تحول به شمار می‌رود، گفت: متأسفانه در طول سال‌های گذشته کم‌کاری‌هایی در حوزه خدمت‌رسانی به معلمین صورت گرفته بود و خلأهای قانونی نیز برای دفاع از حقوق معلمان وجود داشت.
وی نظام رتبه‌بندی را از مهمترین مشکلات فرهنگیان در سال‌های اخیر دانست و با اعتقاد به اینکه معلم کارمند نیست بلکه پژوهشگر است، گفت: خوشبختانه تلاش‌های بسیار خوبی برای اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان صورت گرفت و امروز نظام رتبه‌بندی به سمت اجرایی شدن پیش می‌رود. در واقع آیین نامه رتبه‌بندی معلمان تدوین شده و این مسئله هم‌اکنون در حال برطرف شدن است.

رفع مشکلات فرهنگیان با اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
مدیرکل آموزش و پرورش فارس اضافه کرد: راهکارهای لازم برای رفع مشکلات مربوط به فرهنگیان در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش دیده شده است و در آینده‌ای نزدیک شاهد اجرای رتبه‌بندی معلمان، حل مشکلات معیشتی و ایجاد فضای رقابتی در بین آنها خواهیم بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha