۲۷ فروردین ۱۴۰۱، ۱۰:۴۲
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 84717645
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ مورد بازرسی از انبارهای کردستان انجام شد

سنندج- ایرنا- رییس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: ۲ هزار و ۸۶۹ مورد بازدید و بازرسی از انبارها و مراکز نگهداری کالا طی سال گذشته در سطح استان انجام شد.

فرزاد سردارزاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از مجموع بازرسی‌های انجام شده از انبارهای استان طی سال گذشته ۴۳۳ مورد آن در قالب گشت مشترک با نیروی انتظامی و مابقی به همت بازرسان سازمان صمت  انجام شده است.

وی اضافه کرد: در نتیجه بازرسی‌های انجام شده ۳۲۹ مورد پرونده تخلف به ارزش ۲۸۹ میلیارد و ۲۶۰ میلیون ریال تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

رییس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان افزود: بازرسی از انبارها و مراکز نگهداری کالا به منظور بررسی وضعیت و حصول اطمینان از رعایت الزامات و ضوابط ابلاغی از جمله ثبت انبار در سامانه جامع انبارها انجام می شود.

سردارزاده یادآور شد: در مجموع سال ۱۴۰۰؛  ۶۷ هزار و ۶۵ مورد بازرسی توسط بازرسان این سازمان  از بازار استان  انجام که منجر به احراز چهار هزار و ۳۲۹ مورد تخلف شد.

وی اظهار داشت: ارزش ریالی پرونده‌های تشکیل شده ۳۶۷ میلیارد و ۳۹۳ میلیون و ۳۲۶ هزار و ۶۴ ریال بوده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل آن ۸۹ درصد افزایش داشته است.

بهره برداری از سامانه جامع انبارها توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت و با نظارت ستاد مرکزی مبارزه قاچاق کالا و ارز در خرداد ۱۳۹۵ به منظور شناسنامه‌دار کردن همه مبادی و مقاصد حمل و محل‌های نگهداری کالا و همچنین ثبت اطلاعات ورود (قبوض انبار) و خروج (حواله انبار) آنها آغاز شد. 

سامانه تلفنی ۱۲۴ بطور شبانه روزی برای دریافت شکایت، انتقادات، پیشنهادات و نظارت مردمی فعال است و شهروندان می‌توانند هر گونه تخلف اقتصادی در راستای عدم درج قیمت، صدور فاکتور، تقلب و گرانفروشی را از این طریق اعلام کنند.

۷۵ هزار و ۷۶۸ واحد صنفی دارای پروانه کسب در استان کردستان وجود دارد و از این تعداد بیش از ۳۰ هزار واحد در مرکز استان مستقر هستند که سه درصد از این واحدهای صنفی را فروشگاه های متوسط و زنجیره ای تشکیل داده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha